۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85539812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان در سوگ سقای کربلا

۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85539812
همدان در سوگ سقای کربلا

همدان- ایرنا- مردم ولایت‌ مدار همدان همزمان با نهمین روز از محرم الحرام و تاسوعای حسینی با  به راه انداختن مجالس و دسته‌های عزاداری، به یاد حضرت علی اکبر و حضرت ابوالفضل (ع) سقای کربلا به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم شهر و استان همدان در سوگ سقای تشنه لب کربلا با حضور در هیات های مختلف عزاداری حسینی و سینه و زنجیر زنی برای مظلومیت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

خیابان های مرکزی شهر همدان نیز از صبح امروز مملو از جمعیتی بود که در قالب هیات های سینه و زنجیر زنی از جمله در قالب هیات ثارالله کولانج، سید الشهدا و هیات رزمندگان به عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.

در روز تاسوعای حسینی خیل عزاداران حسینی در قالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی مسیر میدان فلسطین به سمت امامزاده عبدالله (ع) همچنین میدان بعثت، آرامگاه بوعلی، خواجه رشید، خیابان شریعتی، میدان مرکزی شهر همدان و پیاده راه بوعلی را طی کردند.

عزاداران همچنین شب گذشته نیز در مساجد و تکایا در هیات های عزاداری در سوگ قمر بنی هاشم نوحه " ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد" را سر دادند.

همچنین در آیین عزاداری برای باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس (ع)، گروهی از عزاداران اقدام به نی نوازی و دمام نوازی گروهی کرده در عین حال افرادی هم با پوشیدن لباس سقایی، آب و شربت بین عزاداران توزیع کردند.

به گزارش ایرنا، نظیر این مراسم، آیین های عزاداری در دیگر شهرهای استان همدان نیز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha