۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85540869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور و شکوه عاشورای حسینی در پاکستان

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85540869
شور و شکوه عاشورای حسینی در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در پاکستان امروز (چهارشنبه) مصادف با عاشورای حسینی در شهرهای مختلف این کشور در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در قالب هیات‌ها و دسته‌های عزاداری به سوگواری و سینه‌زنی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز ۲۷ تیر در پاکستان مصادف با دهم محرم است. شهرهای مختلف این کشور از شمال تا جنوب، شهرهای کوچک و بزرگ از جمله اسلام آباد، راولپندی، پیشاور، لاهور، کراچی، کویته، اسکردو، گلگیت، حیدرآباد، نواب شاه، بهاولپور، سکهر، مولتان، گجرات، سرگودها، گوجرانوالا، دیره غازی خان، دیره اسماعیل خان، پاراچنار و میانوالی شاهد حضور پر شور و میلیونی عزاداران حسینی در قالب هیات های روضه خوان، دسته های سینه زنی و زنجیرزن بودند.

عاشقان سیدالشهدا (ع) در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان و راولپندی (در حومه پایتخت) آیین مذهبی عاشورای حسینی را با چشمان گریان و فریادهای لبیک یا حسین (ع) برگزار کردند.

ایرانیان مقیم شهرهای مختلف پاکستان نیز همراه با شیعیان این کشور در سالروز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله حسین (ع) به سر و سینه خود زده و اشک ماتم ریختند.

مراسم عاشورای حسینی در مسجد مجتمع مسکونی ایرانیان در اسلام آباد با حضور دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران، رئیسان و اعضای نهادهای ایرانی در شهرهای اسلام آباد و راولپندی همراه خانواده های خود برگزار و با ذکر مصائب و یادآوری مظلومیت سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان سینه زنی کردند.

مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) در محل سرکنسولگری ها و خانه های فرهنگ ایران در شهرهای پیشاور، لاهور، کراچی و کویته با شرکت سرکنسول ها، دیپلمات های کشورمان و مسئولان نهادهای ایرانی برگزار شد.

شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور مراسم سوگواری روز عاشورا را امشب با برگزاری شام غریبان حسینی ادامه می دهند.

پیام‌ مقام‌های پاکستان به مناسبت عاشورای حسینی

به مناسبت عاشورای حسینی رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان پیام‌های ویژه‌ای برای ادای احترام به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا صادر کردند.

آصف علی زرداری رئیس جمهوری و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز طی پیام‌های خود گفتند: واقعه دهم محرم یعنی عاشورا یک روز جاودانه و تاریخی است که طی آن نوه گرامی پیامبر اکرم (ص) حضرت امام حسین علیه السلام، اهل بیت مطهر و یاران باوفای ایشان برای دفاع از اسلام و ارزش‌های انسانی علیه باطل‌ به نبرد پرداختند و بدون شک حماسه شهادت حضرت امام حسین (ع) یک جانفشانی و قربانی ازلی در دفاع از حق و برائت از باطل است.»

آنان تاکید کردند: اقدام شجاعانه شهید کربلا به ما می‌آموزد که در برابر ظلم و بی‌عدالتی سر فرود نیاوریم و صدای خود را در برابر بی‌عدالتی و ظلم به هر قیمتی که باشد بلند کنیم.

روسای مجالس سنا و ملی پاکستان نیز با صدور بیانیه‌هایی گفتند: روز عاشورا، دارای اهمیت تاریخی و معنوی عمیقی برای مسلمانان سراسر جهان است. این روز، روز مجاهدت، ایثار و شهادت در راه حق توسط امام حسین(ع) نوه مکرم پیامبر گرامی اسلام (ص) است. در آن روز امام حسین(ع) به همراه یاران و اهل بیت (ع) در نبرد کربلا با ظلم و ستم و ظلم مبارزه کردند.

آنان افزودند که ایثار و فداکاری امام حسین(ع) به ما می‌آموزد که قیام در راه حق و عدالت هرگز آسان نیست، بلکه راهی است که به توفیق ابدی و رضایت خداوند متعال می‌انجامد.

براساس این گزارش، آیین مذهبی عاشورای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت. علاوه بر این به دلیل تهدیدات احتمالی تروریستی، خدمات تلفن همراه نیز در برخی از شهرها به طور موقت قطع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha