۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85540929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عکاسان، نقش موثری در ثبت و ماندگاری رویدادها دارند

سنندج- ایرنا- رییس حوزه هنری کردستان گفت: عکاسان با ذوق و سلیقه و تخصص حرفه ای خود در ثبت و ماندگاری رویدادها نقش بسیار مهمی ایفا کرده و پیام اصلی رابه مخاطب می رسانند.

به گزارش ایرنا، اسعد فرهادی روز چهارشنبه در دیدار با تعدادی از عکاسان شرکت کننده در سوگواره قاب شیدایی با محور آیین عاشورایی گل‌گیران بیجار اظهار کرد: تفکر و اندیشه عکاسان در خلق آثار هنری می تواند پیام کاملی به مخاطبین عکس برساند، بگونه‌ای که اگر کسی هم در این ایام در بیجار نباشد، شناخت کافی از رویداد را به دست آورد.

وی با تقدیر از هنرمندان عکاس شرکت کننده در ثبت این سوگواره و عرضه آن در نمایشگاه‌ها و آلبوم‌ها و انتشار در فضای مجازی و رسانه ها خطاب به آنان گفت: مخاطبین از زاویه لنز شما هنرمندان می توانند بنا به شناخت خود دنیایی تفسیر و تحلیل از سوگواری مردم این خطه از کشورمان را داشته باشند.

رئیس حوزه هنری کردستان نقش شهروندان بیجاری، هیات های مذهبی، جوانان و سالخوردگان مساجد را در ماندگاری و تداوم این فرهنگ غنی موثر دانست و افزود: پرداختن به سوژه‌های ناب در برنامه‌های جانبی این آیین در کنار محورهای آن در سوگواره بسیار ارزشمند است.

عکاسان، نقش موثری در ثبت و ماندگاری رویدادها دارند

وی در این دیدار که عکاسانی از ارومیه ،مشهد ،تهران ،تبریز ،زنجان ،قزوین و همدان در کنار عکاسان کردستانی حضور داشتند یادآور شد: سوژه یابی و نگاه حرفه ای و هنرمندانه عکاسان در این ایام همان ناگفته‌هایی است که با چشم تیزبین عکاسان و قاب بندی آنها در خلق آثارموثر و مفید است.

فرهادی با اشاره به وقفه چند ساله برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری از مرحله قبل تا کنون، گفت: امیدواریم با رغبت و همت شما هنرمندان و حمایت دیگر دستگاه ها و چاپ آثار فاخرف بستری را فراهم کنیم که در مراحل بعدی با زمانبندی و برنامه ریزی دقیق تر، شرایط بهتری را مهیا کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر چاپ آثار برگزیده در قاب نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه در گالری های بیجار و سنندج و دیگر شهرهای درخواست کننده در مناسبت‌های مختلف، کتابچه آن هم چاپ شده و جلسات نقد و بررسی آثار هم برگزار می شود، ضمن اینکه در مراحل بعد سوگواره بخش فیلم مستند و فیلم کوتاه و چاپ کتاب هم با همت دیگر هنرمندان خواهیم داشت.

هفتمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی با محور و معرفی آیین "گل گیران بیجار" دهه اول شهریور ماه سال جاری در شهرستان بیجار برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha