۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85541245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین‌ اجتماعی خراسان‌شمالی در مسیر تحول؛ از افزایش جراحی تا ساخت درمانگاه

بجنورد-ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت:‌ تحول بزرگی در این سازمان استان انجام گرفته و ماهانه ۱۰۱ هزار نفر از بیمه شدگان رایگان بستری و درمان می شوند.

به گزارش ایرنا سعید صدرمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: از مجموع این تعداد مراجعه کننده ماهانه ۱۰۰ هزار نفر خدمت سرپایی و یکهزار نفر نیز خدمت بستری از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان دریافت می کنند.

وی افزود: اکنون ضریب اشتغال بیمارستان تامین اجتماعی ثامن الائمه (ع) در بجنورد ۷۵ درصد است در حالی که این ضریب در سه سال گذشته ۴۸ درصد بود.

افزایش ۱۹ درصدی جراحی های بزرگ

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تعداد جراحی های بزرگ در بیمارستان بجنورد نیز در سال گذشته ۱۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است و این رقم پارسال ۶ هزار و ۷۲۱ مورد بود.

وی گفت: سال گذشته جراحی مغز و اعصاب و همچنین جراحی مفصل زانو نیز به جراحی های بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد افزوده شد.

صدرمنش در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ۴۳ درصدی مراجعه ها به اورژانس نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۹۵ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته حدود ۳۵۵ مورد خدمات سرپایی از جمله تزریقات و سایر موارد نیز از مراکز درمانی استان دریافت کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه مدیریت درمان استان در ارزیابی ها در سطح کشور رتبه سه را از آن خود کرده است گفت: در بخش درمان غیر مستقیم رتبه اول و در بخش درمان مستقیم نیز رتبه چهارم را کسب کرده ایم که افتخاری برای این خطه است.

وی بر ارتقای بیمارستان بجنورد تاکید کرد و افزود: در سال های اخیر فرایند توسعه ای هتلینگ بخش های مختلف در بیمارستان ثامن الائمه (ع) را داشته ایم که مطابق با استانداردهای لازم فضاهای استاندارد را برای بیمار و همراه بیماران ایجاد کرده ایم و این طرح در بخش جراحی و سایر بخش ها اجرایی شد.

تامین‌ اجتماعی خراسان‌شمالی در مسیر تحول؛ از افزایش جراحی تا ساخت درمانگاه

ساخت درمانگاه

صدرمنش بر گسترش فصاهای درمانی برای ارایه خدمت به بیمه شدگان تاکید کرد و گفت: درمانگاه تامین اجتماعی بجنورد مرکز استان در فضایی به زیر بنای ۴۰۰ متر مربع پاسخگوی نیاز درمان بیماران نبود که در دوران شیوع بیماری کرونا این کمبود بیشتر نمایان شد.

وی تصریح کرد: در راستای رفع کمبود فضای درمانی درمانگاهی با زیر بنای چهار هزار ۶۰۰ متر مربع در جنب بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد ساخته شد و این مهم در کمتر از ۲ سال ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر ساخت درمانگاه با متراژ بالا برای دسترسی راحت بیماران با دریافت خدمات بخش های مختلف بیمارستان نیز ارتقا یافت که باعث رضایتمندی بیماران شده است.

ارتقای بخش اورژانس بیمارستان

وی زیر بنای اورژانس قدیمی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد را ۶۰۰ متر مربع عنوان کرد و تصریح کرد: مجوز ساخت یکهزار و ۳۰۰ متر مربع ساخت اورژانس را گرفتیم و این طرح بیش از ۸۰ متر مربع پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

صدرمنش با بیان اینکه برای تجهیزات بخش اورژانس بودجه خوبی اختصاص یافت افزود: امکانات و تجهیزات این بخش به روز رسانی خواهد شد.

ایجاد تنها مرکز انبار دارویی در استان

وی گفت: استان خراسان شمالی از وجود یک انبار دارویی استاندارد محروم بوده است که نبود این مرکز مهم در دوران شیوع کرونا خودش را نشان داد چرا که محیطی استاندارد برای ذخیره داروها وجود نداشت.

مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته برای نخستین بار در استان شروع به ساخت مرکز انبار دارویی کرده ایم تا این مشکل را بر روی دوش استان بر داریم.

وی گفت: انبار دارویی این مدیریت در متراژ یکهزار و ۶۰۰ متر مربع به منظور ذخیره سازی دارو در مکانی استاندارد با توجه به شرایط دمایی نگهداری انواع داروها ساخته شده است که این مهم در زمان بحران از جمله شیوع بیماری ها اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

صدرمنش خاطرنشان کرد: این مرکز تنها مرکز استاندارد برای نگهداری و ذخیره سازی دارو در استان است که فضاهای مورد نیاز برای دارو را فراهم خواهد کرد ‌ که این با پیشرفت یفزکی بالای ۸۰ درصد به زودی افتتاح خواهد شد.

ساخت بخش آی سی یو

وی به ساخت و بهره‌برداری بخش آی سی یو در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: ساخت این بخش از اعزام بیماران به خارج استان جلوگیری خواهد کرد که اقدام بسیار مهمی بود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: اینک ضریب اشتغال بالای ۹۰ درصد دارد که اهمیت آن را نشان می دهد.

۳۶۳ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha