۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85541293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصلاح شیوه بازتوزیع مالیات بر ارزش افزوده ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: اصلاح شیوه بازتوزیع مالیات بر ارزش افزوده ضروری است و بررسی آن توسط نمایندگان مجلس و همچنین سران قوا صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خاکی روز چهارشنبه در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، وصولی هر استان و سهم شهرداری‌ها برای خود آن استان است، در لرستان به دلیل توسعه‌نیافتگی تاریخی، نه تنها مالیات بر ارزش افزوده پایینی دارد، بلکه در این حوزه خروجی نیز داشته و ارزش افزوده ما در استان‌های دیگر پرداخت می‌شود.

وی افزود: بنابراین شیوه توزیع عادلانه نیست و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت نمایندگان مجلس و سران قوا برای اصلاح شیوه بازتوزیع مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی لرستان گفت: تعیین اعضای کارگروه تامین مالی همچنان در دستور کار است و از مردادماه فعالیت این کارگروه آغاز خواهد شد.

خاکی افزود: مسایل و مشکلات ایجاد شعبه صرافی بانک ملی تسریع شود و تاکنون به دلیل مالکیت اجرایی نشده است ، همچنین برای ایجاد تالار بورس منطقه‌ای اتاق بازرگانی آماده کامل دارد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های تامین منابع مالی دولت از طریق دریافت مالیات است، اما برخی قوانین و مقررات مالیاتی همچون افزایش درآمدهای مالیاتی به خوبی مشخص نشده و باید در مجلس میزان افزایش آن به طور شفاف مشخص شود.

خاکی ادامه داد: اجرای قانون مهمترین مطالبه فعالان اقتصادی است و گاهی کارشناسان مالیاتی به قوانین بی‌توجهی کرده و سلیقه‌ای عمل می‌کنند و انتظار می‌رود قانون فصل‌الخطاب شده و رسیدگی به پرونده در مسیر قانونی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به اخذ مالیات از صندوق پژوهش و نوآوری استان، تصریح کرد: بر اساس قانون صندوق‌ها معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند، با این وجود در سال‌های گذشته این مالیات اخذ شده و متولیان مالیاتی این اشتباه را پذیرفته‌اند، از این‌رو تقاضا می‌شود شیوه حذف رای از سوی این مجموعه ابلاغ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha