گرمترین شهر سیستان و بلوچستان مشخص شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته چهارشنبه ۲۱ ایستگاه هواشناسی دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند که دلگان با ثبت دمایی ۴۹ درجه گرم ترین شهر استان شد.

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دلگان در سردترین ساعات به ۳۵ درجه سلسیوس رسید که این دما بیشتر از دمای حداکثر بیشینه شهرستان چابهار بوده است.

وی افزود: بیشینه دمای شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، بزمان و قصرقند به ۴۷ درجه رسید و زاهدان در گرمترین ساعات روز دمای، ۳۷ درجه سلسیوس را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته ۲درجه خنک تر شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از لحاظ دمایی گرمای هوا همچنان در سطح استان تداوم خواهد داشت عنوان کرد: در شمال استان تا اواسط هفته آینده بویژه از جمعه وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گردوخاک رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می شود.

حیدری بیان کرد: در سه روز آینده بعد از ظهرها در ارتفاعات جنوبی شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ایی فراهم است.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدظهر خودداری شود و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha