۸۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ عشایر خراسان شمالی جذب شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از منابع تبصره ۱۸ برای عشایر استان مصوب شد که از این میزان ۸۰ درصد جذب شد.

محمدحسن محمدی کوشکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ برای رونق کسب و کار عشایر در اختیار قرار می گیرد و در حوزه های مختلف از جمله توسعه کشت گیاهان دارویی، حمایت از تولید صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی عشایر و حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با نرخ ارزان قیمت و در چهار بخش به عشایر پرداخت می شود که در این زمینه تلاش شده است گامی موثر برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی این تولیدکنندگان برداشته شود.

وی افزود: علاوه بر آن، ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی ماده ۵۲ در راستای سرمایه در گردش و حمایت از زنجیره تولید گوشت در اختیار عشایر استان قرار گرفت که این تسهیلات به طور کامل جذب شد.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۲۰ خانوار از عشایر استان در سال مالی جاری از این طرح های حمایتی برخوردار شدند.

خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

عشایر این استان ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha