نماینده مجلس: برای رفع ناترازی مجلس صندوق‌های تامین اجتماعی دولت را یاری می‌دهد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع ناترازی‌ صندوق‌های تامین اجتماعی را از وظایف مجلس می‌دانیم و در این رابطه آماده همکاری و همراهی با دولت چهاردهم برای رفع این چالش هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا عزیزی روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری که به شکل متمرکز با برخی از استان‌های کشور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: مهمترین و اساسی‌ترین محور توسعه در هر کشور سلامت است و اگر چه به این موضوع اعتقاد زیادی داریم اما شاخص‌های کشور در این حوزه ضعیف است.

وی یکی از وظایف مجلس را کمک به رفع ناترازی‌ها بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این رابطه ناترازی بسیار عجیبی داریم و از آنجاکه میزان حمایت دولت از بیمه‌ها نسبت به ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده این ناترازی شکاف بیشتری به خود گرفته و هرچند به تازگی مُسَکن مقطعی برای این چالش هم تزریق شد و سن بازنشستگی افزایش یافت اما هنوز این ناترازی عمیق است و اگر برطرف نشود در آینده با بحران بزرگی روبرو می‌شویم.

این نماینده مجلس پیشنهاد داد تا دولت و به طور مشخص وزیران اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه‌ای به مجلس ارائه دهند و در قالب آن برای رفع ناترازی انرژی، ناترازی نقدیندگی و ارزش و ناترازی رفاهی و صندوق برنامه داشته باشد و در این میان مجلس نیز دولت را کمک می‌دهد.

امیدواری به تحول در نظام سلامت در دولت چهاردهم

نماینده مجلس: برای رفع ناترازی مجلس صندوق‌های تامین اجتماعی دولت را یاری می‌دهد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر نیز در این آیین گفت: در سه سال دولت آیت‌الله رئیسی کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه بهداشت و درمان انجام شد و با رزومه پزشکی و استاد تمامی دکتر مسعود پزشکیان امید می‌رود در دولت چهاردهم در نظام سلامت کشور تحولات خوبی را شاهد باشیم و محرومیت در نقاط مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری کاسته شود.

احمد راستینه ادامه داد: در دولت سیزدهم، سه دستگاه "ام آر ای" به بیمارستان‌های استان اختصاص داده شد و یک دستگاه هم برای بیمارستان تامین اجتماعی استان خریداری شده که به زودی تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین یک دستگاه چشم‌پزشکی برای اولین بار در بیمارستان کاشانی شهرکرد نصب شد و یک دستگاه رادیوگرافی و "سی تی آنژیو" به استان تحویل داده شد و در مجموع برای تامین نیازمندی‌های استان گام‌های بلندی در این دولت برداشته شد.

این نماینده مجلس با انتقاد از توزیع ناعادلانه منابع در سال‌های گذشته، تصریح کرد: یکی از دلایل محرومیت عمیق استان چهارمحال و بختیاری اینست که در دولت‌های گذشته نگاه عدالت‌خواهانه به توزیع عادلانه منابع وجود نداشته است از همین رو یکی از انتظارات ما از دولت چهاردهم اینست که نگاه عادلانه دولت آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد تا محرومیت‌های تاریخی این استان تا حدی برطرف شود.

راستینه یادآور شد: در برخی شهرهای پرجمعیت استان از جمله هفشجان و سامان مرکز درمانی تامین اجتماعی وجود ندارد و مردم مناطق مختلف استان برای درمان باید هزینه و مسافت زیادی را برای سفر به مرکز استان تحمل کنند که این کاستی با توزیع عادلانه منابع برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری حدود پنج هزار میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha