استاندار آذربایجان غربی: توسعه منطقه‌ای و اشتغالزایی روستایی مدنظر باشد

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه بر مبنای ظرفیت‌های منطقه‌ای و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستایی از طریق اشتغالزایی در روستاها مورد توجه مسوولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر شهرستانی اظهار کرد: در سه سال گذشته مدیران اجرایی استان از تمامی شهرستان های استان بازدید میدانی کردند و مشکلات را از زبان مردم شنیدیم.

وی تاکید کرد: سند و نقشه توسعه آذربایجان غربی در دولت سیزدهم و در قالب سفرهای شهرستانی ترسیم شد.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید کاری کنند که زمینه برای سرمایه گذاری خصوصی فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت طبق قانون نمی تواند سرمایه گذار انجام دهد و راهکار توسعه و افزایش اشتغال توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان غربی: توسعه منطقه‌ای و اشتغالزایی روستایی مدنظر باشد

ضرورت توسعه بر مبنای ظرفیت های منطقه

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه هر منطقه باید بر مبنای توانمندی ها و ظرفیت های آن منطقه انجام شود.

معتمدیان افزود: دولت اقدامات بسیار خوبی در مناطق روستایی انجام داد و زیرساخت های مختلف مانند آب، برق ، مخابرات و بهداشت فراهم شده است. اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال برای روستاییان انجام نشده است و به همین دلیل روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت می کنند.

وی ادامه داد: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها پدیده حاشیه نشینی را ترویج داده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: اگر بتوان با ایجاد صنایع تبدیلی از خام فروشی محصولات جلوگیری کرد می توان اشغال جدید ایجاد کرد و تولید را هم رونق بخشید.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی در دومین سفر خود به شهر شاهین دژ ضمن بازدید از شهرک صنعتی، روند ساخت مدارس، سالن ورزشی و سایت نهضت مسکن ملی را بررسی کرد.

همچنین جلسه جمع بندی روند اجرایی طرح های دور اول سفر در قالب جلسه شورای برنامه ریزی با محوریت این شهرستان برگزار شد.

در بیست و دومین سفر استانی مدیران آذربایجان‌غربی به شاهین‌دژ در بهمن ۱۴۰۱ ، در مجموع ۱۰۲ مصوبه شامل ٨۹ مصوبه عمرانی و ۱۳ مصوبه اقتصادی تصویب شد که عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها، راه‌های اصلی و روستایی و طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی بود.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از شهرهای کم برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha