مردم استان مرکزی ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: مردم این استان با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، برای عبور بدون تنش آبی در فصل تابستان، لازم است ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

«حشمت‌اله عباسی » روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، به بالا رفتن دمای هوا به ویژه در روزهای پیش رو و افزایش مصرف آب و برق اشاره کرد و افزود: امید است با همکاری و صرفه‌جویی همه مردم از تابستان گرم امسال که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده است، با موفقیت عبور کرد.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را با مشکلات مهمی در توزیع آب آشامیدنی روبرو کرده و ضروری است تا همه مردم با مدیریت صحیح در مصرف، آبفا استان را در ارایه خدمات پایدار در بخش تامین آب و ‌توزیع عادلانه این نعمت یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه افزود: بهار امسال بارندگی‌ها در سطح مطلوب بود، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر نیاز آبی استان کامل برآورده نشد و منابع آبی همچنان وضعیت مناسبی ندارند.

عباسی، تعامل و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی مصرف آب را از جمله مهمترین عوامل تأثیرگذار در جامعه دانست و تصریح کرد: حفاظت از منابع آب و فرهنگ استفاده بهینه از آن سال‌ها است که آغاز شده و تحقق این مهم تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم، حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فرا سازمانی به این امر است.

وی بر مقوله مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب آشامیدنی و بهره‌گیری از ظرفیت پساب در صنایع تاکید کرد و گفت: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارایه خدمات مطلوب‌تر در امر آبرسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تاکید کرد: انتظار است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع رسانی، بتوان گام‌های موثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب برداشت.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha