صف انتظار بیماران نیازمند «سی تی اسکن» در مازندران کوتاه شد

ساری-ایرنا- " نوبت های سی تی اسکن تا چند ماه آینده پر است، سی تی اسکن بیمارستان خراب شد و نوبت ها به تعویق افتاد" با شنیدن این جملات بیماران رمق خود را از دست می دهند و در گوشه ای آرام می گیرند، در حالی که مدتها برای گرفتن همین نوبت نیم بند سی تی اسکن در بیمارستان وقت گذاشتند و روزهای متمادی پشت سر گذاشتند اما اکنون این چالش با تدبیر مسوولان امر رفع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هزینه های سنگین تشخیصی درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی سبب شده بود که در گذشته قشر متوسط و کم درآمد جامعه تنها بتوانند در بیمارستان های دولتی قادر به انجام این کار باشند حتی برای گرفتن نوبت سی تی اسکن مجبور به صرف چندین ماه وقت باشند.

اما آیا این بیماران انقدر فرصت داشتند که در انتظار نوبت های طولانی تشخیصی و سی تی اسکن بمانند یا اینکه زود فرصت شان تمام می شود و باید سریع تر برای آنها اقدام شوند؟

شاید این مشکل هزاران شهروند مازندرانی باشد که برای درمان عزیزان خود مستاصل مانده بودند چرا که نه هزینه های سنگین بیمارستان ها و مراکز خصوصی را داشتند و نه فرصت انتظار در نوبت های طولانی مدت بیمارستان های دولتی.

کمبود و فرسوده بودن دستگاه های سی تی اسکن در برخی بیمارستان های دولتی مازندران چالش و دغدغه پیش روی بیماران به شمار می رفت که برای انجام کارهای تشخیصی درمانی می بایست مدتهای مدیدی در صف انتظار نوبت گیری انجام این کار قرار می گرفتند اما این روزها خبر خوش در خصوص اضافه شدن پنج دستگاه سی تی اسکن برای همین تعداد بیمارستان دولتی استان بیانگر کم شدن نوبت های انتظار است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان است که پنج مرکز آموزشی - درمانی امام خمینی(ره)، بوعلی سینا، شهید زارع، فاطمه الزهرا(س) همگی در ساری و رازی در قائمشهر دارد.

علاوه بر این بیمارستان ها که علاوه بر ارائه خدمات درمانی مراکز آموزشی مازندران به شمار می روند ۲۱ بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران فعالیت می کنند که شامل امام علی(ع)، امام رضا(ع)، امام خمینی (ره) و ۱۷ شهریور همگی در آمل، حضرت زینب (س) در بابلسر، امام خمینی (ره)، خاتم الانبیاء (ص) و شهدا همگی در بهشهر، شهید رجایی در تنکابن، مرحوم حاج عزیزی در جویبار، آیت الله طالقانی چالوس ، امام سجاد(ع) رامسر، شهداء در زیراب، امام خمینی (ره) در فریدونکنار، قائم (عج) در کلاردشت، ثامن الائمه (ع) در گلوگاه، شهداء در محمودآباد، امام حسین (ع) در نکا، امام خمینی(ره) در نور، شهید بهشتی در نوشهر و آیت الله خامنه ای در عباس آباد هستند.

صف انتظار بیماران نیازمند «سی تی اسکن» در مازندران کوتاه شد

در این پیوند معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پنج دستگاه سی تی اسکن با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی توسط این دانشگاه خریداری شد و در اختیار بیمارستان های زیر پوشش قرار گرفت.

عزت الله محمدی افزود: با پیگیری های مستمر انجام شده از سوی این معاونت، پنج دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی کشور و دانشگاه علوم پزشکی مازندران خریداری شده است.

وی ادامه داد:‌ این تجهیزات تشخیصی به بیمارستان های رازی قائمشهر، امام رضا(ع) آمل، حاجی عزیزی جویبار، شهدای محمود آباد و امام خمینی (ره) تنکابن تحویل شد و به زودی مراحل نصب آن انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با بیان اینکه ارزش هر یک از این دستگاه ها در بازار تجهیزات درمانی ۱۱۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: نصب این دستگاه ها در مراکز درمانی مربوطه باعث می‌شود بتوانیم خدمات بسیار خوبی به تمام بیماران منطقه ارائه کنیم و بخش مهمی از لیست انتظار بیمارانی را که برای تشخیص و درمان به مراکز مجهز به این دستگاه ها در مناطق همجوار مراجعه می‌کنند کاهش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha