ازدحام جمعیت در جایگاه‌های سوخت غرب مازندران/ رانندگان ساعت‌ها در صف بنزین هستند +فیلم

ساری- ایرنا- افزایش تقاضا و مصرف سوخت در غرب استان مازندران همزمان با تعطیلات هفته جاری و سفر میلیونی مسافران سبب شده تا مردم بومی و هموطنان در این خطه از شمال کشور با سردرگمی ساعت ها در صف های شلوغ پمپ بنزین معطل باشند.

به گزارش ایرنا، همزمان با تعطیلات پایان ماه صفر میزان قابل توجهی مسافران و گردشگران به استان‌های شمالی به ویژه غرب مازندران عزیمت کردند به نحوی که این شهرها با افزایش تقاضا این روزها دچار معضل کمبود سوخت شدند.

بنا به گزارش مردمی در شهرهای مختلف غرب استان مازندران صف‌های طولانی بنزین در شهرستان تنکابن، عباس آباد، نشتارود و سلمانشهر و شهر رامسر که بیشترین حجم مسافر را داشته است سبب شده حتی مردم بومی منطقه نیز کلافه و سردرگم شوند.

بنا بر آمار غیررسمی ارائه شده تردد در مازندران به در روزهای اخیر به مرز ۲۰ میلیون رسیده و بنابرین تامین مایحتاج از جمله بنزین لازم است در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

ازدحام جمعیت در پمپ‌های بنزین غرب مازندران/ رانندگان ساعت‌ها در صف هستند +فیلم

با این حال مشکل طولانی شدن صف های بنزین در غرب استان مازندران به دلیل همخوانی نداشتن عرضه و تقاضا و ورود گردشگران شرایط اسف باری را برای مردم و مسافران به وجود آورده و این روزها صف های پیچ در پیچ در خیابان ها و کوچه های اطراف جایگاه های سوخت ایجاد شده است.

در این پیوند حکمت داج‌لیری فرماندار ویژه تنکابن در ارتباط با معضل کمبود بنزین گفت: مصرف بالای سوخت و ترافیک غرب استان سبب اختلال در سوختگیری و دیر رسیدن تانکرهای حامل سوخت به جایگاه‌ها شده است.

ازدحام جمعیت در پمپ‌های بنزین غرب مازندران/ رانندگان ساعت‌ها در صف هستند +فیلم

وی تاکید کرد: تمام جایگاه‌های سوخت در شهرستان فعال هستند، به جز ۲ جایگاه که آن‌ها هم بزودی فعال خواهند شد.

فرماندار ویژه تنکابن از مردم خواست تا با مصرف سوخت گاز سی. ان. جی و صبر بیشتر بر حل این موضوع به مسئولان کمک کنند.

او گفت: هفت تریلی سوخت وارد شهرستان شدند اما به دلیل حجم بالای ترافیک دیر به جایگاه رسیدند.

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم حوزه تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران افزود: طبق تماسها و پیگیری‌های انجام شده تعداد هفت تانکر سوخت از استان گیلان (رشت) وارد شهرستان تنکابن شده و جایگاه‌های بنزین پر شده است ولی حجم بالای مسافر این مشکل صف‌های طولانی را ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه اگر مشکل کمبود بنزین در ۲ هفته دیگر در غرب استان حل نشود با معضلات بیشتری روبرو می‌شویم گفت: با پیگیری‌ها از وزارت نفت قرار شده که سوخت مورد نیاز تا هفته دیگر از بندر نوشهر وارد شهرستان تنکابن و رامسر شود.

ازدحام جمعیت در پمپ‌های بنزین غرب مازندران/ رانندگان ساعت‌ها در صف هستند +فیلم

تورج امانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه غرب مازندران نیز گفت: با ورود بی‌سابقه مسافران به غرب مازندران و شهرستان تنکابن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه انبارهای تامین سوخت در رشت مستقر است و با ورود مسافران که بالای ۲۰ میلیون ثبت شده لازم است تا جایی که ممکن است مسافران مصرف سوخت را مدیریت کنند.

برابر آمار رسمی روزانه تردد خودروها در جاده کندوان به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو و در بهار و تابستان این آمار به ۴۵ هزار دستگاه تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو افزایش می یابد.

غرب مازندران از ۵۷ جایگاه سوخت بنزین و ۴۱ جایگاه سوخت گاز سی ان جی برخوردار است.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران سالانه پذیرای میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha