افتتاح بزرگترین مجموعه ورزشی شمال شرق تهران پس از ۱۷ سال

تهران بزرگ- ایرنا- مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی قائم (عج) که بزرگترین مجموعه ورزشی شمال شرق تهران است، ۱۷ سال پس از کلنگ زنی در یکصد و سی و چهارمین پویش امید و افتخار افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه یک تهران روز شنبه در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی قائم گفت: این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی دارای کاربری های متنوع اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از جمله تماشاخانه جهت اجرای تئاتر و پخش فیلم، آکادمی دارت زیر نظر فدراسیون دارت، آکادمی ورزشی صخره نوردی، سالن ورزشی جوجیتسو، سرای محله شهرک قائم، سالن اجتماعات و گالری هنری است تا سرانه های فرهنگی و ورزشی شمال شرق تهران را تامین کند.

سیدمهدی صباغ افزود: ساختمان مجموعه اسکلت فلزی و در پنج طبقه مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق و برق اضطراری بوده که با چهار خط آسانسور خدمات رسانی به شهروندان را در طبقات انجام می دهد.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی این طرح در سال ۸۷ انجام شده بود، گفت: مجموعه قائم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا سال ۱۴۰۱ داشت که ما ظرف ۱۷ ماه توانستیم این طرح را بطور کامل افتتاح کنیم.

افتتاح یک مجموعه ورزشی در شمال شرق تهران، ۱۷ سال پس از کلنگ زنی

شهردار منطقه یک تهران ارزش ریالی این طرح را حدود ۶۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این طرح دارای ۴۸ پارکینگ در ۲ طبقه است که سعی کردیم با ایجاد پارکینگ مزاحمتی برای شهروندان منطقه نداشته باشد و همچنین ۲۵ فعالیت در این مجموعه برنامه ریزی شده است.

صباغ تاکید کرد: این طرح بدلیل وسعت فرا منطقه ای است و ظرفیت خوبی است که شهروندان سایر مناطق از امکانات این مجموعه بهره ببرند.

به گفته وی، در مجاورت این طرح کابل های فشار قوی برق وجود داشت که برای ایمن سازی آن حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد.

شهردار منطقه یک تهران عنوان کرد: ۲۱ طرح دیگر با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان در بخش های مدیریت شهری امروز افتتاح خواهد شد.

قرار نیست تمام مشکلات تهران در دوره چهار ساله رفع شود

همچنین رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه اجرای طرح مجموعه قائم پس از ۱۷ سال کلید خورد، گفت: از مدیران گذشته که پایه گذار ساخت این مجموعه بودند تشکر باید کرد اما متاسفانه در برخی دوره ها عملیات ساخت این مجموعه متوقف شد و اجازه ندادند شهروندان زودتر از خدمات این مجموعه فاخر و بزرگ بهره ببرند.

محمد آخوندی با بیان اینکه اکنون اجرای طرح های بزرگ عمرانی در تهران شروع شده است، تاکید کرد: قرار نیست تمام مشکلات تهران در دوره چهار ساله رفع شود اما در نیمه سال ۱۴۰۰ که کار تحویل شد ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری بوده اما اکنون ۱۵۱ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری است؛ تقریبا این بودجه حدود پنج برابر افزایش داشته که این افزایش بودجه در راستای کار و تلاش صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: دولت شهید رییسی با مدیریت شهری همکاری خوب بوده و امسال نیز تلاش داریم با افزایش بودجه خدمات بهتری به شهروندان ارایه کنیم.

آخوندی یادآور شد: وظایف اعضای شورای شهر خدمت و تلاش شبانه روزی و نظارت درست به کار شهرداری و کاهش مشکلات شهروندان است؛ اگر عضوی به حاشیه برود و سخنرانی حاشیه ای انجام دهد، حتما مسیر خدمت آن عضو شورا تغییر می کند.

همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: پروژه های فرامنطقه ای نیز در کنار پروژه های منطقه ای در حال انجام است. طولانی شدن پروژه ها تبعات زیادی را در مسیر اجرا، قرارداد پیمانکاران و مسائل فنی طرح، خواهد داشت. در این دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام، تعریف پروژه های جدید و بحث نگهداشت پروژه ها مورد توجه قرار گرفته است.



هادی حق بین افزود: انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ انجام شد و امسال اهداف بلندتری را پیش بینی کردیم و تا ماه تیر امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشتیم و ۷۲۵ تُن از ابتدای سال ۱۴۰۳ آسفالت پخش شده است.

وی ادامه داد: در بحث اصلاح و تکمیل تقاطعات ناقص شهر و احداث تقاطعات جدید، اقدامات مفصلی انجام شده و در سال ۱۴۰۳ تا پایان سال روند صعودی را مردم شاهد خواهند بود تا امروز بیش‌از ۱۶۰ کیلومتر از مسیر شهروندان کاهش پیدا کرده است و پل شهید افتخاری از جمله پروژه هایی است که امسال در منطقه یک افتتاح می شود البته ما در افتتاح ها به هیچ وجه منتظر تشریفات خاص نخواهیم ماند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: به غیر از پروژه های مناطق در بیش از ۸۵ نقطه در سطح شهر عملیات اجرایی داریم و کلان پروژه هایی که بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال معطل بود را پیگیری کردیم که ورود به آنها جرات می خواست و اینکه این پروژه ها بخواهند مجددا شروع شوند در مخیله برخی از همکاران ما نیر نمی‌گنجید.

وی بیان کرد: پروژه شهید شوشتری یک ابر پروژه ای است که تصور نمی شد عملیاتی شود اما امروز در حال انجام است و تا پایان این دوره از مدیریت شهری فاز اول آن افتتاح می شود و پروژه های دیگری نیز در حال انجام است.

حق‌بین یادآور شد: بحث پله های مکانیزه پل های عابر پیاده از حمله مسائلی است که اقداماتی درباره آن صورت گرفته است و امروز یک نگاه چند وجهی در مورد آن حادث شده و آثار آن نیز مشهود است و ۲ نمونه از آنها در منطقه ۲ نصب شده که اصحاب رسانه می توانند از آنها بازدید کنند و برنامه ریزی های لازم انجام شده که تا پایان سال ساختار این پل ها تغییر کنند و اولین نوسازی یونیت ها و تغییر پوشش پل در منطقه ۲ انجام شده و برای دیگر مناطق نیز انجام خواهد شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید فرزانه از شهدای مدافع حرم و خانواده شهید تقوی فر تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha