اسناد الکترونیکی درکمترین زمان و غیر حضوری در دفاتر ثبت اسناد صادر می شود

شهرری- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: اسناد به صورت الکترونیکی در کمترین زمان ممکن و همچنین بدون حضور افراد در دفاتر ثبت اسناد صادر می شود.

محمد افخمی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: باتوجه به مشکلاتی که برخی از مردم در حوزه ثبت اسناد خود در گذشته داشتند به مساجد و مصلاها مراجعه می کنند و ما مکلفیم که به مردم در جهت رفع مشکلات ثبت اسناد و املاک راهنمایی کنیم.

اسناد الکترونیکی درکمترین زمان و غیر حضوری در دفاتر ثبت اسناد صادر می شود

وی افزود: در این بین افرادی هستند که به صورت عادی و قولنامه ای معاملات خود را انجام داده اند و ما در چارچوب قانون این افراد را راهنمایی کردیم، که در آینده بتوانند اسناد مالکیتی خود را به صورت رسمی صادر و دریافت کنند.

افخمی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که از تضییع حقوق مردم جلوگیری شود و در این حوزه اکثر معاملاتی که صورت می گیرد معاملات معارض است و یک ملک به چندین نفر واگذار می گردد و مشکلات قانونی را به وجود آورده است.

اسناد الکترونیکی درکمترین زمان و غیر حضوری در دفاتر ثبت اسناد صادر می شود

وی تصریح کرد: افرادی که سندعادی دارند می توانند در سامانه اداره ثبت‌ اسناد ثبت نام نمایند تا در آینده نزدیک سند رسمی دریافت کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران به روند طولانی مدت ثبت اسناد اشاره داشت و افزود: در نظر داریم که اسناد به صورت الکترونیکی در کمترین زمان ممکن و همچنین بدون حضور افراد در محل ثبت گردد.

وی در پایان افزود: لازمه این امر همکاری مردم در این زمینه است که افراد اسناد مالکیتی خود را ارائه دهند تا بانک اطلاعاتی ما تکمیل گردد و بر اساس آن سند الکترونیکی صادر گردد.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha