انوشیروانی: به نتایج وزنه‌برداران در المپیک امیدواریم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: به نتایج ۲ نماینده کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امیدواریم؛ زیرا اگر رکوردهای خود را در پاریس تکرار کنند دل مردم شاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجمع سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری امروز (شنبه) با حضور سیدمحمدشروین اسبقیان معاون فرهنگی، قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون، بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون و سایر اعضا در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مجمع سجاد انوشیروانی با اشاره به تلاش‌های گسترد برای توسعه این رشته، اظهار داشت: بعد از انتخابات همه اعضای مجمع فدراسیون وزنه‌برداری کنار ما بودند. تمام تلاش ما این بود که در سال ۱۴۰۲ به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنیم. در کنار رفع مشکلات وزنه‌برداری به دنبال ایجاد همدلی در فدراسیون بودیم. تلاش کردیم اردوها و اعزام‌های بین‌المللی انجام شود و حاصل آن کسب ۱۰۵ مدال در میادین بین‌المللی بود.

وی با اشاره به بازسازی کمپ تیم‌های ملی نیز افزود: یکی از اهداف ما بازسازی کمپ تیم‌های ملی بود که با حمایت کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و اسپانسرها انجام شد و تا پایان مرداد بازسازی به طور کامل انجام خواهد شد. همچنین در سال ۱۴۰۲ از لحاظ مالی رشد چشمگیری داشتیم و در این مسیر نیز وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را از ما انجام داد تا جایی که بیشترین درصد افزایش بودجه را بین فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۳ داشتیم.

انوشیروانی در ادامه عنوان کرد: برای قرار گرفتن در مسیر توسعه به همدلی و همراهی نیاز داریم و با همدلی خیلی از مشکلات را حل کردیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین در خصوص حضور ۲ نماینده ایران در المپیک پاریس گفت: سهمیه‌های المپیک برای وزنه‌برداری کم شده و حتی به عدد سه رسید. با توجه به بضاعت وزنه‌برداری ایران به ۲ سهمیه رسیدیم که به موفقیت آنان در المپیک امیدواریم. اگر آنان در المپیک رکوردهای تمرینی را هم بزنند دل مردم را شاد خواهند کرد.

دارنده نشان نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن با اشاره به جذب اسپانسر برای این رشته گفت: یک روزی حسرت جذب یک حامی مالی را داشتیم اما اکنون چهار حامی مالی در کنار فدراسیون حضور دارد.

در ادامه این مجمع گزارشی از عملکرد مالی فدراسیون ارائه شد که در آن به افزایش درآمد فدراسیون از ۳۳ میلیارد تومان به ۶۳ میلیارد اشاره شده است.

همچنین در این گزارش اشاره شده که بودجه مصوب فدراسیون وزنه‌برداری در سال ۱۴۰۳ از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عدد ۱۲۵ میلیارد تومان رسید که به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. سال گذشته بودجه دریافتی فدراسیون از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان چیزی در حدود ۳۱ میلیارد تومان بود.

تقویم ورزشی فدراسیون نیز در این مجمع به تصویب رسید.

همچنین مریم الیکا با ۴۶ رای از ۴۸ رای ماخوذه، از سوی اعضای مجمع به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد.

در ادامه از لوگوی جدید فدراسیون وزنه‌برداری رونمایی شد که کلمه ایران با اِلمان میله و صفحه وزنه‌برداری طراحی شده است.

انوشیروانی: به نتایج وزنه‌برداران در المپیک امیدواریم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha