۳۵۰ خانوار روستایی دارای دو عضو معلول و بیشتر گلستانی صاحبخانه شدند

گرگان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه پرونده خانوارهای روستایی دارای دو عضو معلول و بیشتر متقاضی مسکن در گلستان به طور تقریبی بسته شد، گفت: افزون‌بر ۳۵۰ خانوار روستایی دارای دو معلول و بیشتر در گلستان خانه‌دار شدند.

داود خسروی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خدمات ارائه می‌کند و در این راستا، تفاهم‌نامه‌های مشترکی نیز با سازمان بهزیستی دارد.

وی از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان متقاضی ساخت خانه خبر داد و افزود: برای ساخت مسکن تسهیلات ارزان‌قیمت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان اعطا می‌شود که مددجویان بهزیستی در اولویت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین به پرداخت کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و توضیح داد: در این بخش نیز کمک بلاعوض ۳۰۰ میلیون ریالی و در روستاها تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می‌شود.

خسروی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر گلستانی در بخش شهری پرداخت شد، تصریح کرد: هر مددجوی بهزیستی فاقد مسکن می‌تواند از تسهیلات ارزان‌قیمت و بلاعوض بهره‌مند شود.

به گفته وی؛ خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر با دریافت وام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد و وام بلاعوض ۲ میلیارد ریالی می‌توانند یک واحد ۶۰ متری احداث کنند البته اگر مددجویی مایل به احداث واحد مسکونی بزرگتری باشد، می‌تواند آورده خود را هم صرف این کار کند.

به گزارش ایرنا، حدود ۶۰ هزار توانخواه در استان گلستان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که این آمار با توجه به بُعد خانوار به حدود ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha