سامانه روشنایی زیرگذر زند شیراز اصلاح شد

شیراز-ایرنا-زیرگذر زند شیراز محل اتصال بخش شرقی خیابان اصلی کریمخان زند به مرکز این کلانشهر است که شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد اصلاح سامانه روشنایی این زیرگذر با هدف افزایش ایمنی و زیبایی شیراز در شب با همکاری این شرکت و شهرداری انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت:تأمین روشنایی این زیرگذر در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان شیرازی مطرح بود چراکه نداشتن روشنایی مطلوب در این مکان موجب کاهش ایمنی و بروز حوادث مختلف و تصادفات در آن شده بود که تعویض چراغ‌ها و اصلاح سامانه روشنایی این زیرگذر با هدف رفع این مشکلات با همکاری شهرداری شیراز صورت گرفت.

غلامرضا ذنوبی ادامه داد: این زیر گذر در سال ۷۸ به عنوان طولانی‌ترین زیر گذر شهری کشور با ۸۵۰ متر طول، ۶ متر ارتفاع و ۱۵ متر عرض احداث شد و از همان زمان تأمین روشنایی زیرگذر به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تبدیل شد و همواره مورد رصد و پایش کارشناسان این شرکت قرار گرفت.

مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: چراغ‌های این زیر گذر به خاطر گرمای زیاد، آلودگی دود ناشی از اگزوزها و بسته بودن فضا همواره در معرض آسیب قرار داشتند، چراغ های ٤٠٠ و ٢٥٠ وات در این زیرگذر در فرآیندهای مختلف پاکسازی و تعویض می‌شدند، البته این چراغ‌ها توان زیادی از برق شبکه را مصرف می‌کردند.

ذنوبی افزود: کابل‌های موجود نیز در معرض گرما قرار داشتند و همیشه آسیب استهلاک زودرس و پوسیدگی آن‌ها را تهدید می کرد. شرکت توزیع نیروی برق شیراز در قالب یک کار تیمی رسیدگی فوری و ساماندهی فرآیند روشنایی این زیر گذر را در برنامه قرار داد و با مشارکت شهرداری منطقه هشت، طرح تعویض تمام چراغ های زیرگذر زند در اواخر سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در سال ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری رسید.

مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز اظهار داشت : برای روشنایی این زیرگذر تماماً از چراغ‌های نسل جدید SMD استفاده شده که افزون بر تأمین بهینه روشنایی زیرگذر بصورت برنامه‌ریزی شده و متناسب با ساعت شبانه روز، سالانه بالغ بر یک میلیون کیلووات ساعت نیز صرفه‌جویی الکتریکی خواهد داشت.

به گفته ذنوبی نصب ٣٦٤ دستگاه چراغ، حدود چهار هزار و ٥٥٠ متر کابلکشی با ٣ هزار و ٦٠٠ نفر- ساعت کار در شب، از اهم اقدامات بوده که هزینه‌ای حدود ٤٩ میلیارد ریال داشته و اجرای این طرح نه تنها موجب افزایش ایمنی زیر گذر زند شده بلکه به زیبایی بصری زیر گذر و مسیر عبور خودروها نیز افزوده است.

زیر گذر زند شیراز در یکی از خیابان‌های اصلی این کلانشهر قرار دارد که مسیر دروازه سعدی را به میدان شهدای شیراز متصل می کند و بسیاری از مراکز اصلی مراجعه شهروندان، بازار، مراکز دولتی و اداری، دادگستری استان فارس و ساختمان اصلی شهرداری شیراز در این مسیر قرار دارد.

این زیرگذر که در سال ۱۳۷۸ احداث شد به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر یکی از پرترددترین زیرگذرهای این کلانشهر به شمار می‌رود و در طول شبانه روز محل تردد خودروهای بسیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha