تعهد بهزیستی مازندران امسال ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل است

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران میزان سهمیه و تعهد در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی را در سالجاری سه هزار و ۴۰۰ شغل عنوان کرد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا بریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای احداث مسکن مددجویی در سالجاری را نیز یکهزار و ۱۷۴ واحد عنوان کرد.
وی از رشد ۱۲۵ درصدی احداث مسکن مددجویی در سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: پارسال یکهزار و ۱۷۶ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران احداث شد.
وی تصریح کرد: همچنین از چهار هزار و ۲۲۲ تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال گذشته، در مجموع برای چهار هزار و ۲۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش شغل ایجاد شده است.

تعهد بهزیستی مازندران امسال ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل است
وی از افزایش ۳۸۰ درصدی در پرداخت مبلغ ماهانه مستمری به مددجویان و همچنین شناسایی حدود ۳۸ هزار خانوار جدید نیازمند در مازندران خبرداد و اظهار کرد: بهزیستی استان هم اکنون ۵۶ هزار و ۸۰۰ خانواده دارای معلولیت با ۶۱ هزار و ۱۷۰ نفر را زیرپوشش دارد.
مدیرکل بهزیستی مازندران با عنوان اینکه زنان ۳۷ درصد معلولان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی در استان را به خود اختصاص داده اند، گفت: از محموع معلولان زیرپوشش، ۳۸ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.
بریمانی با عنوان اینکه در مقایسه با سایر، معلولان جسمی حرکتی و هوشی و ذهنی بیشتیرین تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی مازندران را به خود اختصاص داده اند، گفت: از مجموع معلولان زیرپوشش، ۳۷ درصد دارای معلولیت شدید، ۲۸ درصد دارای معلولیت متوسط، ۲۴ درصد دارای معلولیت خفیف و ۱۱ درصد نیز دارای معلولیت خیلی شدید هستند.
وی از پذیرش ۳۸۱ کودک به عنوان فرزند خواندگی توسط خانواده های مازندرانی خبر داد و افزود: در سه سال اخیر ۱۸۱ زن با پذیرش کودکان بی سرپرست فرزندخواندگی را قبول کردند.

تعهد بهزیستی مازندران امسال ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل است
این مقام مسول همچنین شمار دانشجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران را ۲ هزار و ۴۱۶ دانشجو ذکر کرد و گفت: از این تعداد، ۶۵ درصد در مقطع کارشناسی و ۱۷ درصد نیز در مقطع ارشد در حال تحصیل هستند.
بریمانی ادامه داد: بهزیستی مازندران هم اکنون به هفت هزار و ۱۴۰ نفر ماهیانه بیش از ۲۰ میلیون ریال به عنوان مستمری پرداخت می کند که در این بخش شاهد رشد ۱۸۵ درصدی هستیم.
وی همچنین از افزایش ۸۰ درصدی در بخش اهدای وسایل کمک توانبخشی خبرداد و اظهار کرد که با اقدامات صورت گرفته، بهزیستی مازندران هم اکنون هیچ پشت نوبتی برای دریافت کمک را ندارد.
وی با اشاره به شرکت ۴۲۲ مددجوی زیر پوشش بهزیستی مازندران در آزمون استخدامی امسال، گفت: از این تعداد، ۱۸۳ نفر با موفقیت در آزمون در دستگاه های اجرایی استان استخدام خواهند شد.
بریمانی همچنین از غربالگری شنوایی و بینایی سنجی ۳۰۰ هزار کودک در طی امسال خبرداد و افزود: از این تعداد هشت هزار کودک دارای مشکل بینایی و شنوایی سنجی شناسایی شدند.
مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: همسو با اجرای طرح اردوی جهادی، در قالب ۷۱ برنامه با اعزام به یکهزار و ۱۳۹ روستای استان، علاوه بر ارایه خدمت به ۴۷ هزار نفر، بیش از پنج هزار بسته نیز به نیازمندان اهدا شد.

به گفته بریمانی همچنین در قالب اجرای این طرح، بیش از ۱۰ هزار نفر ویزیت و ۹۸۳ قلم تجهیزات کمک توانبخشی نیز به صورت رایگان به روستاییان نیازمند تحویل داده شد.
وی از ثبت ۵۳ هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی مازندران در سال گذشته خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۵ هزار مورد تماس گرفته شده نیازمند خدمات بودند.
وی ادامه داد: امسال نیز ۱۸ هزارمورد تماس با اورژانس اجتماعی مازندران برقرار شد که ۱۱ هزار مورد آن نیازمند خدمات اجتماعی بودند.
وی بیشترین تماس های صورت گرفته با اورژانس اجتماعی مازندران را مربوط به اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، کودک کار و خیابان، خودکشی و یا اقدام به خودکشی عنوان کرد.

وی شمار خانوارهای زیرپوش بهزیستی مازندران را ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت اعلام کرد و افزود: در مازندران، ۹۲۰ مرکز و موسسه دولتی و بخش خصوصی و ۶۶ مرکز توانبخشی روزانه مشغول ارایه خدمت به مدجویان زیرپوشش و معلولان جسمی حرکتی و بینایی هستند.

شمار معلولان زیرپوشش بهزیستی مازندران ۶۲ هزار نفر است که از این تعداد، معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشس این نهاد را به خود اختصاص داده اند.

بهزیستی مازندران همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار معلول ناشنوا و کم شنوا را زیرپوشش دارد.
بهزیستی مازندران ۴۶۰ هزار مددجو را زیر پوشش است که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha