۱ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85545045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره بازآموزی امدادرسانی در تجمعات انبوه اربعین حسینی در زنجان برگزار شد

زنجان - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوره تخصصی امدادرسانی از سوی نجاتگران و امدادگران در تجمعات انبوه ویژه اربعین حسینی برگزار شد.

اکرم یاری شیرمرد روز دوشنبه در این دوره بازآموزی افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و شروع پیاده روی عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر به زائران، به منظور ارتقای سطح دانش علمی، مهارتی و توانمندسازی اعضای اعزامی‌ به عملیات اربعین دوره بازآموزی امدادرسانی در تجمعات با حضور ۳۵ امدادگر و نجاتگر استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: مدیریت استرس، تجمعات انبوه و همچنین بازآموزی آموزش کمک های اولیه از قبیل پانسمان، بانداژ، سوختگی‌ها، احیای قلبی و ریوی، مسمومیت ها و گزیدگی‌ها در این دوره به فراگیران آموزش داده شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه زائران مسافت طولانی را پس از ورود به کشور عراق در گرما طی می‌کنند از مباحث مهم دیگر ارائه شده در این دوره بازآموزی گرمازدگی، گرفتگی عضلات، بیماری‌های عفونی واگیردار و راه‌های پیشگیری از آن بود.

یاری شیرمرد یادآور شد: خدمات هلال احمر به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در داخل کشور و در عراق نیز ارائه خواهد شد.

وی به لزوم آشنایی امدادگران و نجاتگران با مسیرهای پیاده روی اربعین برای ارائه خدمات موثرتر اشاره کرد و افزود: دوره ۱۲ ساعته آشنایی نیروهای اعزامی‌ با جغرافیای منطقه، مسیرهای پیاده روی و نحوه استفاده از بی سیم نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha