۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85545209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات خانه مطبوعات استان زنجان برای بار دوم لغو شد

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: انتخابات خانه مطبوعات این استان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نامزدها در بخش‌های مختلف لغو و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد.

ایرانه حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برگزاری مجدد این انتخابات، تصمیم گیری لازم بر اساس شرایط انجام می شود.

وی در خصوص پالایش اعضای خانه مطبوعات استان نیز اظهار داشت: پالایش اخیر اعضای خانه مطبوعات استان زنجان بر اساس اساسنامه بوده و اقدامی خارج از آن انجام نشده است، درخواست ما از همه فعالان رسانه ای استان این است که حتما نسبت به رفع اشکال عضویتشان در خانه اقدام کنند تا دیگر به دلیل نقص مدارک شاهد بروز مشکل در عضویت ها نباشیم.

انتخابات پیشین خانه مطبوعات زنجان که آذرماه سال گذشته با پالایش اعضای این خانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان صورت گرفت با چالش ها و حاشیه هایی همراه شد به طوری که شمار اعضای این خانه از ۱۲۳ نفر به ۵۷ نفر کاهش یافت.

با وجود این حواشی روز ۲۸ آذرماه سال گذشته انتخابات خانه مطبوعات استان زنجان همزمان با کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد ولی نتیجه رسمی آن از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نشد.

به گفته اصغر حاج علی اکبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نامه ارسال شده از سوی مدیرکل قبلی به تهران مواردی از قبیل رعایت نشدن حداقل نامزدها در بخش نمایندگی خبرگزاری ها و نمایندگی روزنامه های سراسری به عنوان نقص انتخابات خانه مطبوعات عنوان شده بود.

در زمان حاضر ۸۶ رسانه دارای مجوز در استان زنجان فعالیت دارند و این استان در شاخص تعداد رسانه ها، رتبه ۲۷ را در بین استان ها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha