برق پایدار ۲۷ شهرستان فارس با وجود گرمای شدید هوا تأمین شد

شیراز-ایرنا-معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: با وجود گرمای بی‌سابقه تابستان امسال تأمین برق در ۲۷ شهرستان استان به صورت پایدار در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا جلایر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با ورود موج جدید گرما به استان، استفاده از سیستم‌های سرما افزا افزایش چشمگیری داشته اما با تلاش و پشتیبانی مناسب، تمام شبکه توزیع نیروی برق فشار متوسط و ضعیف در محدوده تحت پوشش این شرکت پایدار و برقرار است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: از طریق رصد شبکه توزیع نیروی برق به صورت نقطه به نقطه و با استفاده از داده‌های برخط هم اکنون مورد خاصی از قطعی برق در استان فارس مشاهده نشده است.

وی افزود: گاهی اوقات بروز برخی حوادث غیرمترقبه و غیرقابل پیش بینی برای شبکه برق رخ می‌دهد که سبب ایجاد برخی مشکلات و در نتیجه قطعی موقت برق می‌شود اما با آمادگی کامل تمام عوامل عملیاتی و اجرایی در ایام پیک، تلاش شده در کمترین زمان ممکن، حوادث ناشی از جریان برق، مدیریت و شبکه برق استان کماکان پایدار شود.

جلایر بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق فارس با برخورداری از ۱۶۹ گروه عملیاتی شامل گروه‌های اتفاقات و پشتیبان، ۳۳۸ نیروی ماهر فنی و پشتیبان و ۱۰۲ خودرو اتفاقات در استان برای حفظ پایداری شبکه و ارائه خدمات شایسته به هم استانی‌ها به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مشترکان برق در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا نقص در شبکه توزیع برق مراتب را به مرکز فوریت های برق با شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.

او بر ضرورت همکاری تمام مشترکان برای گذر موفق از پیک بار تابستان تاکید کرد و افزود: ۲هفته بسیار گرم پیش‌روی کشور قرار دارد و بی تردید مصرف برق نیز سیر صعودی پیدا می‌کند که امید است با همکاری هم استانی‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی بتوانیم این روزها را پشت سر بگذاریم.

بنابر اظهارات مسئولان مربوطه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، طی نیمه دوم تیر تا نیمه نخست مرداد سال جاری، اوج گرمای معمول تابستانه در کشور رقم خواهد خورد و در بیشتر مناطق، بالاترین یا رکورد دمایی خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha