۳۹ میلیارد ریال سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد

قصرشیرین - ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ماموران پلیس شهرستان قصرشیرین در عملیات‌هایی جداگانه حین گشت زنی در سطح شهرستان و حوالی پایانه مرزی پرویزخان موفق به کشف ۳۹ میلیارد ریال سوخت قاچاق از نوع بنزین و گازوئیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان قصرشیرین در عملیات‌هایی جداگانه موفق به کشف ۱۵۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین و گازوئیل کشف شدند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی در سطح شهرستان و حوالی پایانه مرزی پرویزخان موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، ۱۵۶ هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق کشف شد و در این رابطه هشت نفر از قاچاقچیان سوخت دستگیر شدند.

حاجیان ادامه داد: این افراد پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: مبارزه با قاچاق سوخت و برخورد با افراد قاچاقچی از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha