گمانه‌ها از حراج پرافتخارترین تیم باشگاه مس رفسنجان و مصاحبه‌ای که نیاز به توضیح دارد

کرمان - ایرنا - در شرایطی حرف و حدیث‌هایی برای چوب حراج مدیران به تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان به عنوان پرافتخارترین تیم این باشگاه در فضای رسانه ای استان کرمان مطرح می شود که مدیرعامل باشگاه مس اعلام کرد: این تیم را به شرط بومی‌گزینی حفظ می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر در فضای مجازی جنجالی به پا شد که سرانجام مدیران باشگاه صنعت مس رفسنجان باوجود هشدارها و تلاش‌های بسیار جامعه ورزش استان و شهرستان، تصمیم به فروش سهمیه تیم فوتسال بانوان این باشگاه گرفته‌اند، تصمیمی که گویا با مخالفت مدیرعامل این باشگاه روبه رو شده است.

حتی شنیده می‌شود برخی از مدیران باشگاه حاضر شده اند که این سهمیه را زیر قیمت و با رقم هایی غیرقابل باور به فروش برسانند و این موضوع در حالی مطرح شده است که عده ای از این اتفاق به عنوان چوب حراج به پرافتخارترین تیم این باشگاه یاد کردند.

تیم فوتسال بانوان صنعت مس رفسنجان با کسب یک قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ عنوان سومی در بالاترین سطح فوتسال بانوان و همچنین قهرمانی در لیگ دسته یک توانسته مدال ها و جام های بسیاری را به مجموعه باشگاه مس رفسنجان اضافه کند و به نظر می رسد تمامی این آمار و افتخارها برای اثبات توانمندی یک تیم آن هم در حوزه ورزش بانوان کافی نبوده و عده ای را به طمع فروش امتیاز آن انداخته است.

گمانه‌ها از حراج پرافتخارترین تیم باشگاه مس رفسنجان و مصاحبه‌ای که نیاز به ترجمه دارد

اجرای سیاست بومی‌گزینی در مس رفسنجان

اما در عین حال مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در گفت و گویی با برخی رسانه ها اعلام کرد: تیم فوتسال دختران مس رفسنجان حفظ می‌شود اما با بازیکنان بومی؛ متاسفانه برخی از مربیان ما که رفسنجانی هستند رابطه خوبی با بومی‌ها ندارند و همیشه از مربیان به باشگاه‌ها شکایت می‌شود؛ از طرفی امسال تیم فوتبال بانوان این باشگاه هم تأسیس شد و باشگاه به سمت همان تیم می‌رود.»

حسین پورمحمدی افزود: براساس جلساتی که در شرکت ملی مس بوده مس رفسنجان را به‌عنوان باشگاه فوتبالی می‌شناسند و رشته اصلی آن باید فوتبال و تیم‌های فوتبالی باشد و همه باشگاه‌های زیرمجموعه مس باید تخصصی شوند.

وی ادامه داد: رفسنجان نماینده ای در لیگ برتر فوتبال کشور دارد، در کنار آن ۱۳ رده تیم پایه فوتبال را هم دارد و بقیه تیم ها باید به لیگ‌های پایین‌تر بیایند و اگر در لیگ برتر هستند باید بومی شوند.

هیچ تیمی حذف نمی‌شود

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در خصوص حذف تیم‌های باشگاه مس رفسنجان نیز با بیان اینکه ۳۳ رده تیم و آکادمی در زیرمجموعه باشگاه مس رفسنجان وجود دارد و از این تیم ها، هیچ تیمی حذف نمی‌شود گفت: یکی از مشکلات باشگاه این است که برخی تیم ها از بازیکنان غیربومی استفاده می‌کنند و این موضوع مورد اعتراض جامعه ورزش و شرکت مس است لذا از سال گذشته تصمیم گرفتیم که به سمت بومی‌سازی برویم و در این زمینه ابتدا نتیجه‌گیری و سپس بومی‌سازی در اولویت کشور است.

وی عنوان کرد: در گذشته حتی برای رده نونهالان هم بازیکن از سایر شهرها می‌آوردند و امسال اولویت ما در تیم‌های بسکتبال، والیبال و فوتسال بومی‌سازی است، اگر تیم‌ها از بازیکنان رفسنجان تکمیل نشوند از استان بازیکن خواهند آورد.

پورمحمدی ادامه داد: جامعه ورزش همیشه اعتراض داشته و مدعی است که تیم‌هایی مثل بسکتبال و والیبال زنان که بازیکنان غیربومی دارد و هزینه‌های زیادی هم برای این تیم‌ها می‌شود سودی برای رفسنجان نداشته‌اند، ما این موضوع را اصلاح‌ و تا جایی که بتوانیم تیم‌ها را بومی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، باتوجه به این مصاحبه مدیرعامل با رسانه ها، مشخص نیست آیا منظور این است که تیم کنونی با کلیدواژه بومی‌گزینی به دسته های پایین‌تر یا استانی سقوط کند تا یحتمل هزینه های باشگاه نیز کمتر شود؟؛یا مساله دیگری مدنظر است؟.

اساسا تمرکز بر سایر تیم های ورزشی آیا باید سبب تضعیف وضعیت موجود که پس از سال ها هزینه و کادرسازی به اینجا رسیده اند شودد؟؛ معلوم نیست سیاست باشگاه و شرکت مس چیست و بهتر است که مدیران این بخش شفاف سازی کنند تا مخاطبان نیز راحت تر بتوانند مصاحبه های خبری آنان را معناسازی کنند.

تیم مس رفسنجان با کسب ۲۸ امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی در فصل ‎۱۴۰۲-۱۴۰۳ سوپرلیگ فوتسال زنان قرار گرفت، این تیم در فصل اخیر این رقابت ها سه بازیکن ملی پوش داشت.

آغاز فصل گذشته نیز گمانه زنی هایی برای واگذاری امتیاز تیم بانوان فوتسال مس رفسنجان به گوش می رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha