۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۳
کد خبر: 85551316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مرز چیلات هزینه شده است

ایلام- ایرنا- فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر آمادگی لازم برای راه‌اندازی مرز چیلات این شهرستان، گفت: یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، «لطیف صادقی» عصر روز یکشنبه در جریان بازدید معاون استاندار میسان عراق و فرماندار علی غربی از مرز چیلات، اظهار کرد: زیرساخت‌های این مرز، اعم از جاده دسترسی، شبکه آب، برق و فیبرنوری فراهم شده است.

وی اعلام آمادگی کرد در صورت موافقت دولت مرکزی عراق برای راه اندازی بازارچه مرزی، تمام امکانات و تجهیزات لازم در مرز چیلات مستقر شود.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اجرای زیرساخت های لازم در مرز چیلات از سمت دهلران، ابراز کرد: انتظار می‌رود طرف عراقی هم نسبت به احداث زیرساخت های لازم در محدوده خود اقدام لازم را انجام دهد و این مطالبه مردمی ۲ سوی مرز را از طریق دولت مرکزی پیگیری شود.

هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مرز چیلات هزینه شده است

صادقی با اشاره به فاصله ۲۵ کیلومتری مرز چیلات از شهرستان دهلران، گفت: فاصله کوتاه مرز چیلات دهلران تا شهر علی غربی عراق، ظرفیت مناسبی برای راه اندازی مرز چیلات است و گشایش این مرز می‌تواند مناسبات اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و تبادلات تجاری بین ۲ کشور را رونق دهد.

به گزارش ایرنا، در این بازدید معاونین سیاسی و برنامه ریزی فرماندار ویژه دهلران، فرمانده هنگ مرزی دهلران، بخشدار دشت عباس و مسئول دفتر نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی نیز هیأت عراقی را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha