۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85551870
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از ۱/۵ تن کابل برق سرقتی در گیلان

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85551870
کشف بیش از ۱/۵ تن کابل برق سرقتی در گیلان

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی رشت از شناسایی و انهدام باند سه نفره سرقت کابل برق در این شهرستان خبر داد و گفت : بیش از ۱/۵ تن کابل برق سرقتی در جریان این ماموریت توسط ماموران پاسگاه سراوان رشت کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبر پلیس گیلان، سرهنگ محمود حافظی روز دوشنبه اظهار کرد: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت با همکاری مردم است.

وی در ادامه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق در شهرستان رشت و پیگیری پلیس در این خصوص اشاره کرد و گفت: ماموران پاسگاه انتظامی سراوان پس از انجام تحقیقات میدانی با بررسی سرنخ‌های به دست آمده و تحت نظر قراردادن نامحسوس مناطق احتمالی سرقت، ۲ سارق این پرونده‌ها را شناسایی و آنان را در نیمه‌های شب حین سوزاندن روکش پلاستیکی کابل های برق دستگیر کرده و مقدار ۶۰ کیلوگرم کابل برق سرقتی از سارقان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از اعتراف سارقان ۳۸ و ۴۶ ساله به ۱۵ فقره سرقت کابل برق خبر داد و گفت :در ادامه روند رسیدگی پرونده و پی جویی‌های به عمل آمده مالخر۴۱ ساله اقلام مسروقه شناسایی شده و پس از هماهنگی قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه یک هزار و ۵۶۰کیلوگرم کابل برق دپو شده در انباری محل اختفاء مالخر کشف شد، افزود: اعضای این باند پس از تکمیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سارقان حرفه‌ای خودرو در گیلان دستگیر شدند

بنا به گزارش دیگری، رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو و داخل خودرو در شهرستان رشت خبر داد و گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به یک فقره سرقت خودرو و چهار فقره داخل خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ علیرضا حدادی گفت: در پی شکایت شهروندان در خصوص سرقت خودرو و داخل خودرو و ارجاع پرونده‌ به مرجع انتظامی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از انجام تحقیقات میدانی و به دست آمدن مشخصات ظاهری سارقان این پرونده‌ها خبر داد و بیان کرد: با شناسایی هویت این افراد، کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی با تعقیب و مراقبت چند ساعته متهمان را در شهرستان رشت دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان در تحقیقات پلیس به یک فقره سرقت خودروی پراید و چهار فقره داخل خودرو اعتراف کردند، افزود: سارقان ۳۴ و ۳۶ و ۳۸ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

ممانعت از تردد گروه‌های گردشگری فاقد مجوز در تالش

همچنین بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی تالش از ممانعت تردد چهار گروه گردشگری فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی اظهار کرد: در راستای ساماندهی گروه‌های گردشگری و ورزشی فاقد مجوز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مدت ۲ روز در شهرستان تالش اجرا شد.

وی در ادامه گفت: در اجرای این طرح‌ از تردد چهار گروه گردشگری در قالب چهار دستگاه خودرو آفرودی شامل ۱۵ نفر ممانعت به عمل آمد و تمامی آن‌ها به مبدا اولیه خود برگشت داده شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس در طرح برخورد با گروه‌های گردشگری و ورزشی فاقد مجوز که نسبت به تخریب منابع طبیعی و ملی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha