۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت طی سه روز در گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از توقیف ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در گیلان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ فتح الله نصیریان روز سه شنبه اظهار کرد: با توجه به فراوانی تصادفات فوتی، پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور کنترل رفتارهای مخاطره آمیز و خطرناک با شناسایی علل و عوامل تشکیل دهنده در بروز حوادث رانندگی در سطح استان اقدام به اجرای طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای این طرح به مدت ۷۲ ساعت در گیلان افزود: در این راستا ۳۰۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف ساعتی و همچنین ۱۹۵ دستگاه توقیف فیزیکی و به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از تعداد توقیفات فیزیکی، تعداد ۸۳ دستگاه به علت پلاک مخدوش بوده است، بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده در سال جاری میزان ۴۳ درصد از مجموع تصادفات فوتی استان گیلان سهم موتورسیکلت سواران بوده و ۲۵ درصد از فوتی‌ها نیز افراد زیر ۲۵ سال و فاقد گواهینامه بوده‌اند .

سرهنگ نصیریان در ادامه گفت: مقرر شد که راکبان وسایل نقلیه توقیف شده در کلاس‌های آموزشی که توسط اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار می‌شود شرکت و سپس، برابر قانون وسایل نقلیه آنان رفع توقیف شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در ادامه با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و تخلفاتی و توقیف موتورسیکلت‌ها و انتقال این وسایل نقلیه به پارکینگ خاطرنشان کرد: تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی مارپیچ ،تک چرخ ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی و همچنین بر اساس استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جزء مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه ایجاد طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در استان استمرار خواهد داشت، اظهار کرد: اکثر موتورسیکلت سواران در سطح استان فاقد گواهینامه رانندگی مجاز بوده که پیشنهاد می‌شود در طرح ویژه گواهینامه رانندگی موتورسیکلت سواران شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سرهنگ نصیریان با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد برغم اینکه با کاهش تصادفات فوتی موتورسواران مواجه هستیم اما کماکان برخورد با تخلفات آنان جزء مطالبات شهروندان است، افزود: پلیس در کنار اجرای دیگر طرح‌های انضباطی و ترافیکی طرح برخورد جدی با تخلفات فوق را پیش روی دارد.

دستگیری ۸۸۹ سارق در گیلان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۸۸۹ سارق طی تیر ماه در این استان خبر داد .

سرهنگ علیرضا حدادی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در تیر ماه امسال، ۸۸۹ سارق در سطح استان گیلان دستگیر شد، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به هزار و ۲۴۷ فقره انواع سرقت عادی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ حدادی عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

دستگیری عاملان تعرض و توهین به آمر امر به معروف در لاهیجان

همچنین بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری عاملان تعرض و توهین به آمر امر به معروف در لاهیجان خبر داد.

سرهنگ حمید محمدی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی تعرض و توهین به مادر یکی از شهدای جنگ تحمیلی در این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تحقیقات و اشرافیت اطلاعاتی پلیس عاملان این اقدام شناسایی شدند افزود: سه متهم زن این پرونده با هماهنگی مرجع قضائی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با تاکید بر حمایت همه جانبه پلیس از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد و تصریح کرد: پلیس با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه و خلاف قانون و عرف جامعه، آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha