۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85552485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ اثر به همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان ملایر ارسال شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران گفت: تاکنون ۲۸ اثر از ۶ استان کشور به دبیرخانه نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان "تاک" در ملایر ارسال شد.

«محمد قاسمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد آثار ارسال شده، ۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۷ اثر در بخش خیابانی است که از استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان ارسال شده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که با توجه به تمدید فراخوان ارسال آثار در روزهای پایانی و اعلام آمادگی استان‌های بیشتری برای شرکت در این همایش، تعداد آثار به ۵۰ تا ۶۰ اثر برسد.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان "تاک" بیان کرد: به دلیل استقبال زیاد علاقه‌مندان به شرکت در این همایش، چهار روز مهلت ارسال آثار به نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان تمدید شد و آخرین مهلت ارسال آثار روز ۱۴ مردادماه است.

قاسمی با بیان اینکه تاریخ چهاردهم مرداد باید روی پاکت مرسوله آثار ارسالی به دبیرخانه همایش درج شود، ادامه داد: غیر از گروه‌های شرکت کننده از ۶ استان کشور، سایر استان‌ها نیز درخواست حضور در این همایش را داشتند که حضور آنها بلامانع است، به شرط آنکه مبلغ ورودی که در متن فراخوان آمده، مورد قبول گروه‌ها باشد.

وی گفت: با رایزنی‌هایی که با «محمد کاظم‌تبار» دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت انجام دادم، مقرر شد یک اثر در بخش خیابانی و یک اثر در بخش صحنه‌ای از همایش تئاتر عاشوراییان "تاک" به جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت راه پیدا کند که یک خبر خوش برای شرکت کنندگان در این همایش است.

دبیر نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان "تاک" اظهار کرد: این همایش از بیستم تا ۳۱ مردادماه به صورت متمرکز در ملایر یرگزار می‌شود و گروه‌های شرکت کننده در سه روز پایانی این جشنواره حضور خواهند داشت و به صورت زنده آثارشان توسط داوران کشوری و مطرح داوری می‌شود.

قاسمی یادآور شد: این همایش در ۲ بخش مسابقه(صحنه‌ای و خیابانی) و ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه شهدای شهرستان به شهدایی همچون شهیدان ابراهیم‌خانی، نظری، خداداد، میرزایی و شهدای خدمت پرداخته است.

وی مردم و فرهنگ عاشورایی، متون برگرفته از قیام عاشورا، انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، آئین و مناسک در فرهنگ عاشورایی، نقش عاشورا در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، نقش زنان در مقاومت و پایداری برگرفته از فرهنگ عاشورایی و تبیین حجاب اسلامی را از موضوعات و محورهای همایش در بخش مسابقه عنوان کرد.

قاسمی تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های دفاع مقدس، شناسایی و شکوفایی استعدادهای خلاق و جوان در حوزه هنرهای نمایش و حمایت از گروه‌های نمایشی برای تولید آثار فاخر در راستای اهداف همایش را از اهداف برگزاری همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر از بیستم تا ۳۱ مردادماه میزبان نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان "تاک" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha