۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85559413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملایر مهیای برگزاری رویداد تئاتر عاشورائیان/ارسال ۵۶ اثر به دبیرخانه

همدان- ایرنا- ملایر در تدارک برگزاری نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان است و ۱۱ استان کشور در این همایش حضور دارند.

به گزارش ایرنا، این همایش به همت موسسه فرهنگی و هنری باران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می شود.

در راستای ترویج فرهنگ والای عاشورا نخستین دوره همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان از بیستم تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۲ روز در شهرستان ملایر در ۲ بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی و بخش دوم ویژه شهدای شهرستان همچون شهید مدافع حرم شهید ابراهیم‌خانی، شهیدان مدافع امنیت شهید نظری، شهید خداداد، شهید میرزایی و شهدای خدمت پرداخته است.

در همین راستا معاون امور هنری و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عصر دوشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری همایش منطقه‌ای تئاتر "تاک" عاشوراییان ملایر ضمن قدردانی از حمایت‌های شهرداری ملایر در برگزاری این همایش، اظهار کرد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری بسیار خوبی در این شهرستان برگزار شده و هم اکنون در آستانه برگزاری همایش منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان است.

«هادی فیض‌منش» با بیان اینکه شهرداری ملایر مسیر بسیار خوبی را در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز کرده است، افزود: ملایر باید به عنوان شهر هنر شناخته شود و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، رویدادهای بزرگ هنری را در سطح ملی و بین‌المللی رقم بزند.

وی با بیان اینکه با حضور موسسه فرهنگی و هنری باران؛ شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مثلث طلایی در این حوزه شکل گرفته، اظهار کرد: با هنرنمایی و نقش‌آفرینی هنرمندان بزرگی همچون «محمد قاسمی» که نوید خوبی در عرصه هنری ملایر است، پازلی را تشکیل داده‌اند که تصویر خوبی را مخابره و کفه هنر ملایر را سنگین‌تر می‌کند.

ملایر مهیای برگزاری رویداد تئاتر عاشورائیان/ارسال ۵۶ اثر به دبیرخانه

کفه هنر در ملایر سنگین است

معاون امور هنری و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در دیگر عرصه‌های هنری ملایر همچون موسیقی امثال «محمد قاسمی» و «رضا قدسی» در حال فعالیت هستند و باید این ظرفیت‌ها را بالا ببریم، ادامه داد: هر اندازه عرصه فرهنگ و هنر پویا باشد، ضمن کمک به حوزه شهروندی، شهر پویاتر خواهد بود.

فیض‌منش خاطرنشان کرد: ملایر با وجود ظرفیت‌های بالای خود در عرصه هنر؛ باید به سمت احداث یک سالن بزرگ و فاخر برود و از توان و ظرفیت شهرداری برای تحقق این هدف مهم استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از سال آینده ملایر باید به فکر برگزاری یک رویداد ملی باشد، افزود: هنر بهترین ظرفیت معرفی داشته‌های این شهرستان به دیگر نقاط کشور است و شهرداری می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

معاون امور هنری و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش به منظور پیگیری اقدامات لازم برای سال‌های آتی شد و گفت: با توجه به فعالیت موسسه فرهنگی و هنری باران، نیاز است این شهر چند آموزشگاه آزاد در حوزه بازیگری نیز داشته باشد.

شهرداری ملایر پای کار برنامه‌های فرهنگی و هنری است

عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز بر ادامه‌دار بودن این همایش تاکید کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر حامی برنامه‌های فرهنگی و هنری است و اینگونه رویدادها باید باکیفیت‌تر برگزار و از منطقه‌ای فراتر رود و جشنواره ملی شود.

«حامد چهاردولی» با اشاره به اعلام آمادگی بسیاری از استان‌های کشور برای حضور در همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان ملایر، بیان کرد: باید با همدلی و وفاق به اهداف مهم این همایش که استعدادیابی و شکوفاشدن خلاقیت‌ها است، برسیم و شهرداری با تمام توان پای کار آمده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با تاکید بر اینکه این شهرستان می‌تواند پایلوت همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان باشد، افزود: امسال این همایش را از منطقه‌ای شروع کردیم و هر سال قوی‌تر شده و در سطح ملی برگزار شود.

«فرشاد کشاورزیان» هدف ما از برگزاری این همایش علاوه بر شناسایی استعدادها، معرفی ظرفیت‌های این شهرستان است، بیان کرد: این همایش با شرکت استان‌هایی همچون همدان، مرکزی، کرمانشاه، قزوین، تبریز، لرستان و زنجان در ۲ بخش برگزار می‌شود که در بخش مسابقه، به صورت رقابتی گروه‌هایی در بخش صحنه‌ای و خیابانی با هم رقابت می‌کنند.

ملایر مهیای برگزاری رویداد تئاتر عاشورائیان/ارسال ۵۶ اثر به دبیرخانه

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی همایش تئاتر عاشورائیان

وی با بیان اینکه قرار است هشت کار در بخش صحنه‌ای و هفت کار در بخش خیابانی انتخاب خواهد شد، ادامه داد: در بخش ویژه نیز به شهیدان میرزایی، نظری، خداداد و شهدای خدمت اختصاص داده شده تا از این طریق زحمات و خدمات این شهیدان والامقام ارج نهاده شود و تولیدات فاخری عرضه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به نگاه مثبت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر به برنامه‌های فرهنگی و هنری، گفت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و وجود برندهای جهانی، رویدادهای بزرگی را در این عرصه رقم زده‌ایم که با هم‌افزایی می‌توانیم این نگاه را تقویت کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه شهر بدون مشارکت شهروندان پیش نمی‌رود و فعالیت فرهنگی، اجتماعی و هنری می‌تواند این مشارکت را تقویت کند، افزود: با بهره‌گیری و حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و هنری، می‌توانیم به سمت برگزاری رویدادهای بزرگ ملی حرکت کرده و از هنر و ظرفیت هر چه بیشتر هنرمندان استفاده کنیم.

وی زبان هنر را بهترین ابزار برای معرفی مفاهیم دینی و مذهبی دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه مدت زمان کمی از تاسیس موسسه فرهنگی و هنری باران نمی‌گذرد، اما این موسسه توانسته در سطح استان و شهرستان و حتی منطقه، در حوزه‌های مختلف آموزشی، برگزاری رویدادهای هنری بدرخشد و این سرمایه‌های هنری باید حمایت شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآور شد: بخش مسابقه خیابانی این همایش قرار است در مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ورلد برگزار شود و با توجه به زیرساخت‌های موجود، یکی از اهداف ما تشکیل شورای سیاست‌گذاری و دبیرخانه دائمی این همایش در ملایر است.

دبیر نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان نیز با تاکید بر اینکه با تلاش خبرنگاران هر اتفاقی ماندگار می‌شود، بیان کرد: همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان یک اتفاق بزرگی هنری است که از زمان آغاز فراخوان این همایش تاکنون ۵۶ اثر از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

ملایر نیازمند ۲ سالن پلاتو است

«محمد قاسمی» با تاکید بر اینکه هنرمند بدون حمایت در هیچ جای دنیا نمی‌تواند کار کند، افزود: با وجود فرماندار و شهردار فرهنگی و دیگر مسوولان پای کار فرهنگ و هنر، کار برای ما قدری راحت است و بخش‌های مختلف این شهرستان همه پای کار فرهنگی هستند و می‌توانیم جشنواره ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: ما سال گذشته جشنواره «تاک» را برگزار کردیم و امسال در آستانه برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان هستیم و در آینده در سطح جشنواره ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران ادامه داد: قرار بود ۶ استان کشور در این همایش حضور داشته باشند که با استقبال دیگر استان‌ها و افزایش مهلت ارسال آثار، از قم، اصفهان، اهواز، ایلام و تبریز نیز تولیداتی برای این همایش ارسال شده و در مجموع ۱۱ استان حضور دارند.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ اثر مستند به دبیرخانه همایش الان رسیده که از این تعداد ۳۴ اثر در بخش خیابانی و و ۲۲ اثر در بخش صحنه‌ای است، پیش‌بینی کرد تعداد آثار ارسالی به ۶۵ اثر هم برسد.

وی بیان کرد: فردا بازبینی آثار با حضور داوران کشوری در تماشاخانه باران انجام می‌شود و طبق جدول زمان‌بندی، روز چهارشنبه بعد از اعلام نتایج، زمان اجراها اعلام و از بیستم مردادماه روزی ۶ تا هفت اجرا خواهیم داشت که هر گروه ۲ بار کار خود را اجرا می‌کنند.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان با اشاره به اینکه کارهای خیابانی در مجموعه مینی‌ورلد ۲ اجرا دارند، افزود: با توجه به اینکه سال بعد برای برگزاری جشنواره ملی زیرساخت مهیاست، نیاز است از هم اکنون برای ساخت سالن‌هایی با ظرفیت بالا و حداقل ۲ پلاتو در ملایر اقدام شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر از بیستم تا ۳۱ مردادماه میزان نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان با حضور یازده استان کشور است، در این نشست از حمایت‌ها و زحمات «مجید فرجی» شهردار ملایر در برگزاری همایش تئاتر عاشورائیان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha