۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85553957
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

بارندگی رگباری و موقتی شدید گیلان را فرا می‌گیرد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85553957
بارندگی رگباری و موقتی شدید گیلان را فرا می‌گیرد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع بارندگی گاهی رگباری و موقتی شدید طی روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو در برخی مناطق استان به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات بوده و برای این وضعیت جوی هشدار زرد صادر شده‌است.

آرش نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: الگوهای هواشناسی نشانگر جوی غالبا پایدار و آسمان صاف تا نیمه ابری طی امروز در گیلان است اما در ۲ روز آینده به دلیل گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه در برخی مناطق افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی شده و بارندگی‌ها دربرخی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها گاهی رگباری و موقتی شدید است.

وی با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای دما در گیلان در مدت یاد شده اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه سلسیوس کمترین و فومن با ۳۱ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۸ درجه و رطوبت ۶۵ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است بیان کرد: با افزایش نسبی ارتفاع موج از پیش از ظهر فردا (پنجشنبه) تا ظهر جمعه هشدار زرد دریایی صادر شده‌ که بر این اساس ارتفاع موج تا ۸۰ سانتی متر خواهد رسید و برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

وی اظهار کرد: با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از شنبه آینده تا اواسط هفته وضعیت جوی پایدار، آسمانی غالبا صاف، آفتابی و افزایش دما برای مناطق مختلف گیلان پیش بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا نیمه ابری و مه آلود است.

کارشناس هواشناسی گیلان دوشنبه گذشته گفته بود: بیشترین بارش باران در ۴۸ ساعت گذشته در امام‌زاده اسحاق شفت ثبت شده‌است.

بیشتر بخوانید:

بیشترین بارش گیلان با ۱۷۰ میلیمتر در شفت ثبت شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha