۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85565731
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

وضعیت جوی گیلان غالبا پایدار پیش‌بینی شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبر: 85565731
وضعیت جوی گیلان غالبا پایدار پیش‌بینی شد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تضعیف ناپایداری‌ها و استقرار جوی غالبا پایدار طی ۲ روز آینده در این استان است.

رضا باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت توده هوای کم و بیش ناپایدار طی امروز در منطقه بوده بنابراین بر اساس هشدار سطح زرد صادر شده چند روز گذشته شرایط برای وزش باد در برخی مناطق شدید، رگبار و رعد و برق موقتی شدید تا امشب فراهم است.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس الگوهای هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با استقرار جوی غالبا پایدار در گیلان تضعیف ناپایداری‌ها و کاهش ابر پیش‌بینی شده‌است ضمن اینکه وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: با نفوذ و تقویت توده هوای ناپایدار از پنجشنبه پیش رو تا اواسط هفته آینده افزایش ابر، کاهش نسبی دما، وزش باد در برخی مناطق شدید، بارندگی در بعضی از نقاط موقتی شدید و رعد و برق پیش‌بینی شده‌است.

وی اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۴ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۹ و رطوبت ۷۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب بوده و طی ۲ روز آینده غالبا مناسب پیش بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک کمی تا نیمه ابری و مه‌آلود بوده و در برخی مناطق باران می‌بارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha