تاکید ائمه جمعه استان تهران بر گرفتن انتقام خون فرماندهان مقاومت فلسطین ولبنان

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستان های استان تهران ضمن محکومیت اقدامات شرارت بار اخیر رژیم منحوس صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و فواد شکر بر انتقام سخت و خونخواهی خون فرماندهان جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در شهرستانهای استان تهران، ادمه جمعه و جماعات طی سخنانی در جمع نمازگزاران مومن و ولایتمدار خواستار گرفتن انتقام سخت از رژیم وحشی و کودک کش اسراییل غاصب سرزمین های مسلمانان فلسطین شدند.

شهریار

امام جمعه شهرستان شهریار: وعده صادق نشان داد اقدامات خبیثانه و عبور از خط قرمزها توسط رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار اظهار داشت: دشمن در عملیات های تروریستی که در تهران موجب شهادت اسماعیل حنیه و شهادت فواد شکر در لبنان شد به دنبال این است که بخواهد اختلاف افکنی کند و به دنبال این است که در مسیر مقاومت خلل ایجاد کند اما نمی‌داند که هیچ گاه به این خواسته های خود نزدیک هم نخواهد شد.

وی عنوان کرد: این عملیات‌ها بعد از سفر نتانیاهو از آمریکا اتفاق افتاد و قطعاً با چراغ سبز و حمایت آمریکا بوده است. رژیم غاصب و آمریکا بعد از طوفان الاقصی همه نوع حمله را شروع کردند، بمباران و قتل عام کودکان،این رژیم منحوس به بیمارستان و مدرسه و نیز حمله وحشیانه کرد و ترور هایی نیز انجام داد.

حسینی نوری تصریح کرد: این نوع حمله از روی استیصال است نه ابتکار و نشان می‌دهد دشمن در حال دست و پا زدن است ،به طور حتم موجودیت این رژیم منحوس به زودی به اتمام خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان شهریار افزود: اسرائیل جنایتکار و آمریکا در لبنان و ایران وارد خط قرمزها شدند،حمله به یمن و مراکز تجاری زیرساخت‌ها آب و برق،حمله به لبنان و ترور فواد شکر نفر دوم نظامی حزب الله لبنان،حمله به حشد الشعبی عراق و ترور در تهران و شهادت اسماعیل هنیه مبارز جهادگر مجاهد خستگی ناپذیر حماس و جبهه مقاومت در ایران اتفاق افتاد.

حسینی تصریح کرد:وعده صادق نشان داد ما پاسخ خواهیم داد ,اما در وعده صادق ما سلاح اصلی هایمان را استفاده نکردیم ،با اطلاع عملیات انجام دادیم، عملیات محدود هم بود اما انشالله در وعده صادق ۲ به طور حتم پاسخ شدیدتر و البته وسیع‌تر و سریعتر پاسخ خواهیم داد نکته‌ای که نباید فراموش کرد این انتقام مضاعف تر خواهد بود چون خون فرمانده مقاومت در داخل کشور به عنوان مهمان ما ریخته شد پس برای خونخواهی این مهمان عزیز حتماً انتقام ضاعف‌تر خواهد بود به حول قوه الهی سقوط و سرنگونی رژیم اسرائیل نزدیک‌تر خواهد شد.

امام جمعه شهرستان شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت لازم است یادی کنیم از شهدای خبرنگار و شهید صارمی و تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران به چند نکته توجه کنند،لازم است فضای جامعه را با سوءظن و بدگمانی آلوده نکنید،لازم است حرف‌های نادرست را ترویج نکنند و ذهن مردم را مشغول نکنند و به نام شفافیت به دیگران تهمت زنی نشود،بسیار ارزشمند است که جامعه را کدر نکنیم قانون و اخلاق را رعایت کنیم قبل از اثبات جرم به کسی اتهام نزنید و آن را اشاعه ندهید به نام نقد و اصلاح به کسی اتهام نزنیم عیب جویی بی منطق و تهمت زنی و شایعه پراکنی نکنیم معروف‌ها را هر چه بیشتر گسترش دهیم‌

دماوند

ائمه جمعه استان تهران:انتقام خون فرماندهان مقاومت فلسطین ولبنان از رژیم اسراییل گرفته شود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به روز ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت:شهدای مدافع حرم با جانفشانی خود خطر تروریست‌های تکفیری را از سوریه و عراق دفع کردند و جان و مال و ناموس مسلمین را از تعرض دشمن حفظ کردند؛ آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در خاورمیانه و برای تضعیف کشورهای مقاومت و پشتیبانی اسرائیل از داعش حمایت تسلیحاتی، مالی، لجستیکی و آموزشی گسترده‌ای را انجام داد .

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به رهبری شهید سردار سلیمانی نقشه‌های آمریکا برای تاسیس خاورمیانه جدید را نقش بر آب کردند، افزود: آمریکا و اسرائیل می‌خواستند در منطقه ما، در عراق و سوریه حکومتی روی کار بیاید که به نام دین باشد، اما به کام آنها . به اسم دولت اسلامی عراق و شام . یعنی داعش .

این مقام مسئول ادامه داد: مدافعان حرم اهل بیت با فداکاری، ایران و عراق و سوریه و کشورهای اسلامی منطقه را از ناامنی و خطر بزرگ نجات دادند . ما برای همیشه مدیون شهدای مدافع حرم هستیم . شهادت مجاهد مقاوم و شجاع فلسطین، آقای شیخ اسماعیل هنیه را به همه آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان و شما نمازگزاران محترم تبریک و تسلیت می‌گویم .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خانه و کاشانه مقاومت است و شهید هنیه در منزل خود به شهادت رسید؛ شیخ اسماعیل هنیه عمر خود را در راه جهاد و شهادت سپری کرد . او مرد میدان مبارزه با کافران صهیونیست بود و در این راه به آرزوی خود رسید .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: شهادت مسئول برجسته حماس و تشییع باشکوه او در ایران، پیوند جمهوری اسلامی ما و ملت فلسطین را محکم‌تر کرد؛ با ریخته شدن خون شهدای مقاومت این نهضت ماندگارتر می‌شود . این شهادت‌ها بیداری اسلامی را به دنبال دارد .

وی افزود: عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمزها، اسرائیل را به خط پایان نزدیک‌تر می‌کند . صهیونیست‌ها با دست خود روی سر خود خاک می‌ریزند . امام خمینی و امام خامنه‌ای رهبران بزرگ جبهه مقاومت هستند . آنها فریاد نابودی اسرائیل را سر دادند و انشاالله شاهد از بین رفتن این غده سرطانی خواهیم بود .

امام جمعه دماوند گفت: رژیم صهیونیستی در طول ۱۰ ماه گذشته ضربه‌های بزرگ نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی زیادی خورده است . آنها خیلی ناراحت و عصبانی هستند؛ دشمن صهیونیستی در اقدام اخیر خود مهمان عزیز ما آقای هنیه را در تهران به شهادت رسانده است . این کار تاوان سنگینی برای آنها خواهد داشت .

وی گفت: اسرائیل سعی می‌کند با این ترورها و بازتاب رسانه‌ای آن به جهان این مطلب را القا کنند که دست برتر با آنهاست، اما زهی خیال باطل؛ صهیونیست‌ها باید بدانند که با هر غلطی که از آنها سر بزند، جبهه‌های جدیدی از آتش علیه آنها گشوده و به جهنم و نابودی نزدیک‌تر خواهند شد .

خطیب جمعه دماوند گفت: اسرائیل، این گرگ خونخوار زخمی و خسته این روزها برای مقابله با مقاومت نوظهور عراق درمانده و برای رویارویی با مقاومت یمن، بیچاره و از حملات مقاومت لبنان آواره شده است .

شهر ری

ائمه جمعه استان تهران:انتقام خون فرماندهان مقاومت فلسطین ولبنان از رژیم اسراییل گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه ری اظهار داشت: پاسخی که در خاک اسرائیل انجام می گیرد به مراتب باید از وعده ی صادق شدید تر باشد.

امام جمعه شهرستان ری بااشاره به ایام حزن اهل بیت در ماه صفر و اسارت اهل بیت خاطر نشان کرد: خفقان و ظلمی که در این دوره وجود داشت و همچنین خطابه حضرت زینب مقابل یزید که به افشاگری جنایات علیه اهل بیت بود، موجبات سقوط حکومت بنی امیه گردید. خطابه حضرت زینب (س) در مجلس یزید به طوری بود که یزید وضعیت را طوری دیدکه از اقدام خود سرباز زد و جنایت کربلا را به عبید الله نسبت داد. ثمره ی کار امام سجاد و حضرت زینب سقوط بنی امیه در عرض سه سال بود.

امام جمعه شهرستان ری بااشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور در هفته گذشته افزود:طبق قانون اساسی مشروعیت ریاست جمهوری اسلامی تنفیذ مقام معظم رهبری است ، خواسته مقام معظم رهبری و مردم تلاش برای رفع مشکلات کشور ست.

وی در ادامه بااشاره به شهادت اسماعیل هنیه افزودند: شهید هنیه حافظ کل قرآن بود وحتی زمانی که به شهادت رسید مشغول تلاوت قرآن بود.شهید هنیه هم خطیب نماز جمعه بود و هم از فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت بود. هنیه بی نظیر بود و بیش از ۱۰ فرزندان وی به شهادت رسیدند . درهمین قضایای اخیر درغزه قریب ۶۰ نفر از بستگان و خانواده ی ایشان به شهادت رسیدند. اسماعیل هنیه یکی از ارکان جبهه ی مقاومت بود.

سید علی شاهچراغی بااشاره به شهادت اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد : مردم مامنتظر انتقام خون به ناحق ریخته شده این شهید هستندو تقاضای مردم این است که این انتقام ، هم سخت و کوبنده و هم فلج کننده و هم پشیمان کننده باشد.و ثانیا بهای سخت و بدون فوت وقت هرچه زودتر این اتفاق بیافتد.

وی خاطر نشان کرد: شهید هنیه مهمان جمهوری اسلامی بود و مانند همه ی مهمانانی که درمراسم تحلیف شرکت کردند به ایران آمده بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی مهمان عزیز مارا به شهادت رساند به همین جهت باید بخاطر این جنایت انجام گرفته ی رژیم صهیونیست تاوان سختی را بپردازد.نکته دیگر مقابله به مثل است و یکی از اصول شناخته شده ی بین المللی ست اگر کسی در یک کشور دیگر اقدامی انجام دهد باید مقابله به مثل انجام گیرد و مردم نیز انتظار که این حرکت رژیم منحوس صهیونستی بی پاسخ نماندو این پاسخی که در خاک اسراییل انجام می گیرد باید به مراتب از وعده ی صادق شدید تر باشد.نکته ی چهارم این است که؛ این جنایت اگر به دست رژیم اسراییل انجام گرفت ، باور ما این است که بدون اذن امریکا هیچ کاری نمی کند و مااین قصه را به پای امریکا می گذاریم و امریکا دراین جنایت سهیم است. همچنین ما در کنار این انتقام از اسراییل از آمریکا نیز انتقام خواهیم گرفت. مردم ما کنار شعار مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه ری در پایان بااشاره به روز خبرنگار اظهار داشت :ما دراین هفته روز خبرنگار را درپیش داریم که به همه خبرنگاران که متعهد و پایبند به اخلاق هستندتبریک عرض می کنم و توقع مردم این است که این عزیزان حفظ امانت کنند و خدای نکرده حب و بغض را در گزارشات خود نداشته باشند. و واقعیت را بگویند و همچنین وظیفه ای که دارند این است که مشکلاتی که دراین شهر وجود دارد را به مسئولان گزارش داده و از آنها بخواهند که برای ه حل مشکلات تلاش کنند.

پاکدشت

ائمه جمعه استان تهران:انتقام خون فرماندهان مقاومت فلسطین ولبنان از رژیم اسراییل گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت پاسداشت جایگاه حقوق بشر اظهارداشت: سازمان همکاری اسلامی در سال ۶۹ به پیشنهاد ایران اسلامی بمناسبت نامگذاری روز ۱۴ مرداد به اسم حقوق بشراسلامی در راستای حفظ و ترویج نگاه و کرامت انسانی و اسلامی مصوب کرد.

خطیب نمازجمعه پاکدشت افزود: انسان نیز باید بر کرامت خدا دادی ارزش و اهمیت قائل شود و آنرا را از بین نبرد. اگر انسان هوای نفس و شهوات را کنترل کند به عزت خدادادی خود کرامت می دهد و بر جایگاه ان می افزاید.

وی تصریح کرد: در غزه بیش از نیمه از مردم و زنان و کودکان به شهادت رسیدند. اما رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا می گوید ما یک غیرنظامی را نکشتیم و همه برایش دست می زنند این چه حقوق بشر انسانی است که افرادی چون زنها و کودکان و بیماران پرستاران و پزشکان و خبرنگاران مصونیت دارند اینچنین فجیع به شهادت می رسند و تا الان ۱۶۳ خبرنگار در غزه در راستای بیان حقیقت جنگ غزه به شهادت رسیدند.

جوکار بیان داشت: در این جنگ ها تفاوت جبهه مقاومت با جبهه صهیونیستی در رعایت کرامت انسانی به وضوح دیده می شود. حزب الله اگر موشک می زند به مقر قاتلان می زند نه به مردم بیگناه. ما موظفیم کرامت انسانی خود و اجتماعی را حفظ کنیم. اسلام مظهر حقوق بشر و ترویج آن است و به واسطه آن هزینه هایی برای آن پرداخت کردیم اما مکتب آمریکایی ضد بشر ترین حقوق بشر در جهان است.

امام جمعه پاکدشت تاکید کرد: شهدای ما الگوهای زنده امروزی هستند که هم کرامت خود را حفظ کرده و به حدی خود را رساندند که به بالاترین فیض و فوز دست پیدا کرده و خدا خریدار آنها شد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷مردادماه روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی خاطرنشان کرد: خبرنگاران آژیر خطر و سوپاپ اطمینان در جامعه و حلقه وصل مردم و مسئولان هستند یاد و نام شهید صارمی شهید خبرنگاری که مظلومانه در افغانستان به مقام شهادت نائل شد، را گرامی می داریم. و در ادامه سالروز شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم که شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم و حرم و حفظ کرامت انسانی و اسلامی به خارج از مرزهای ایران رفته و مانع کشیده شدن جنگ به داخل کشور شدند.

خطیب نمازجمعه پاکدشت عنوان کرد: جدیدترین جنایت دشمن در مقابله با حقوق بشر همین فجایع روزهای گذشته و در چند عملیات تخریبی و بزدلانه در عراق، لبنان و فلسطین و در تهران شاهد بودیم که میهمان عزیز ما اسماعیل هنیه این شخصیت دیپلماتیک سیاسی که ۶۰شهید برای دفاع از کرامت انسان و حقوق بشر و فقط ۱۰شهید از وابستگان خود را تقدیم کرد، را شاهد بودیم.

جوکار یاداور شد: مصیبت شهادت اسماعیل هنیه یاد اور شهادت حاج قاسم سلیمانی بود. او میهمان ما بود واین موضوع، مسئله را برای ملت ایران حیثیتی می کند و باعث درهم کوبیدن صهیونیست خواهد شد.خون شهید اسماعیل هنیه زمینه ایجاد و حدت و همدلی بیش از پیش مسلمانان در جهان شد که طومار عمر رژیم صهیونیستی را برای همیشه خواهد بست.

جوکار اذعان کرد: هم به لحاظ قوانین الهی و هم به لحاظ قوانین حقوق بشری ایران اسلامی، اسرائیل را به جزای خود می رساند. اسماعیل هنیه با گذرنامه دیپلماتیک به ایران امده بود. هیچ کس حق تعرض به دیپلمات را ندارد.همانگونه که نقض قوانین بشری در عراق برای حاج قاسم کردید و پاسخ دریافت کردید، امروز هم همان حق برای عزت همت و مصلحت شکل خواهد گرفت و بر پایه احساسات این انتقام گیری انجام نمی شود. ازمسئولان مقتدر بویژه رئیس جمهور برای مواضع واضح خود تشکر می کنیم و این اقتدار و همدلی در ملت شریف ایران بر تابوت نیمه عمر صهیونیستی کوبیده خواهد شد. از صمیم قلب از بیانات رئیس جمهور تشکر می کنیم.

قرچک

ائمه جمعه استان تهران:انتقام خون فرماندهان مقاومت فلسطین ولبنان از رژیم اسراییل گرفته شود

امام جمعه قرچک: دشمنان قسم خورده نظام از جنایت خود علیه محور مقاومت پشیمان می‌شوند

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک که در مصلای نماز جمعه این شهرستان اقامه شد با تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: شهادت شهید اسماعیل هنیه، ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و محور مقاومت است و رژیم کودک کش اسرائیل با به شهادت رساند میهمان جمهوری اسلامی، قلب مردم ایران را جریحه دار کرد.

وی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه، در طول دوران حیات خود همواره در برابر رژیم غاصب صهیونیست ایستادگی و مقاومت کرد و تعداد زیادی از اعضای خانواده خود را تقدیم راه حق کرد و خود نیز همواره آماده شهادت در راه دفاع از قدس شریف بود.

وی گفت: دشمنان اسلام و محور مقاومت تصور می کردند که با به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه، مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه را در هم می‌شکنند ولی قطعا شهادت این شهید، باعث اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسلمانان و آزادیخواهان جهان تا نابودی کامل اسرائیل می‌شود.

اسماعیلی افزود: تشییع با شکوه پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران و حضور میلیونی مردم در مراسم بدرقه از این شهید سرافراز قطعا اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان را بیشتر کرده و نابودی کامل اسرائیل جنایتکار را سرعت می‌بخشد.

وی اظهار داشت: امروز مردم ایران اسلامی و کشورهای مسلمان منطقه خواستار پاسخ دندان شکن به جنایت رژیم کودک کش اسرائیل از سوی جبهه مقاومت هستند و قطعا این پاسخ وعده‌ای الهی است که محقق می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ری : خلاقیت جوانان موجب افشای اقدامات رژیم صهیونیستی می گردد

حجت الاسلام و المسلمین علی کنگر لو پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ری  مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی برخی از روزها را ایام الله نامیدند از جمله این ایام ۲۲ بهمن و دهه فجر ۱۵ خرداد و قیام ۱۷شهریور که عده ای در تهران به شهادت رسیدند و این امر باعث رسوایی رژیم پهلوی شد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در این روز با برنامه ریزی و نظارت و ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر اسلامی حرکت نموده و اکنون برهمین اساس هم افزایی با همه دستگاههای مختلف اقدام به برگزاری مناسبت های اسلامی و ملی می کنیم.

کنگرلو در ادامه به برگزاری مراسمات مختلف ملی و اسلامی در طول سال افزود: ما درطول سال مناسبت هایی را داریم مثل ۱۳ آبان، دهه ولایت و غدیر و درسال گذشته از مهرماه به جهت آغاز حرکت طوفان الاقصی و اتفاقاتی که درغزه رخ داد و همینطور انتقام از دشمن صهیونیستی مراسمهایی در کشور و شهرری برگزار شد که اطلاع رسانی و هماهنگی انجام گرفت و به حمدالله مراسم خوبی برگزارشد که این امر نشان دهنده حضور مردم شهرری در همه صحنه ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ری با توجه به اهمیت حضور مردم در این مناسبت ها افزود: تاکید امام و رهبری نسبت به حضور مردم درهمه صحنه ها ازجمله راهپیمایی و انتخابات و بقیه برنامه ها و همچنین تاکید بر حضور نوجوانان و جوانان انقلاب و ارزش های اسلامی ودفاع از آرمان های شهدا است. ضمنا درحکمی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند به مردمی شدن مراسم تاکید شده است. ازجمله  مراسم ملی و مذهبی که هم اکنون نیز با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی حضور مردم چشمیگر است و مردم میزبان عزاداران حسینی در شهرری هستند، 

 کنگرلو درادامه با اشاره به استفاده از خلاقیت جوانان در مراسمات مختلف گفت: ازجمله اقداماتی که جوانان در فضای مجازی انجام می دهند حرکات مثبتی در جهت افشای جنایات رژیم صهیونیستی ست. این اقدامات درسطح بین المللی نیز وجود دارد .

وی در پایان از تمامی دستگاه های اجرایی ، مردمی و امنیتی ، سپاه ، اطلاعات، نیروی انتظامی آموزش پرورش ، و تمامی مجموعه های مردمی که درکنار یکدیگر مراسم در شهرری برگزار می کنند تشکر کرد وهمچینن از امام جمعه و تولیت آستان مقدس عبدالعظیم و فرمانداری ، اصناف و رسانه های شهرری ، هیئات و خیریه های و تمامی مجموعه های مردمی که دربرپایی و احیای سنت های دیرینه و شعائر اسلامی همکاری می کنند قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha