اسرائیل تاوان می‌دهد؛ انتقام خون میهمان بر ذمه ما است

تهران- ایرنا- در پی ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید «اسماعیل هنیه» شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری و تشکل‌های سیاسی با صدور پیام‌های تسلیت بر انتقام خون شهید هنیه و مجازات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در پی ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه مسئولان بلندپایه کشور، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

در پیام‌های مذکور ضمن محکومیت شدید اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور این رهبر مقاومت، بر انتقام خون شهید و مجازات سخت رژیم‌صهیونیستی به عنوان عامل این جنایت تأکید شده است.

اسرائیل تاوان می‌دهد؛ انتقام خون میهمان بر ذمه ما است

خون‌خواهی هنیه را وظیفه خود می‌دانیم

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. شهید هنیه از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

اسرائیل تاوان می‌دهد؛ انتقام خون میهمان بر ذمه ما است

رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام تروریستی خود را خواهد دید

رئیس‌جمهور: این اقدام تروریستی همچون دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و ضرورت اقدام متحد جهان به ویژه کشورهای اسلامی را برای مقابله با این رژیم جنایتکار و اشغالگر بیش از پیش نشان می‌دهد. جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

جمهوری اسلامی از خون میهمان عزیز خود نخواهد گذشت

رئیس مجلس شورای اسلامی: شهادت این مجاهد والامقام باعث اتحاد بیشتر مجاهدان جبهۀ مقاومت در مبارزه با غاصبان خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران از خون برادر شهید و میهمان عزیز خود شهید حاج اسماعیل هنیه نخواهد گذشت و خونخواهی آن شهید عزیز را وظیفهٔ قطعی خود می‌داند.

خون هنیه خشم جبهه مقاومت را در برابر صهیونیست‌هامضاعف می‌کند

رئیس قوه قضائیه: فقدان شهید هنیه ثلمه‌ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین خواهد بود اما خون مطهر این شهید والامقام، حماسه‌ساز می‌شود. عناصر شقی و جنایتکار دخیل در به شهادت رساندن شهید هنیه بدانند که خون این شهید، خشم جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌های غاصب را مضاعف گردانده و مورد عقاب و انتقام سخت قرار خواهند گرفت.


رژیم ددمنش صهیونیستی تاوان بسیار سختی خواهد داد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: هرچند این شهید والامقام پس از سالها مجاهدت، مبارزه و پایداری در مقابل ظلم صهیونیستهای اشغالگر به آرزوی دیرین خود دست یافت، اما این حادثه، همه ما را داغدار کرده است. قطعاً رژیم ددمنش صهیونی تاوان بسیار سختی خواهد داد.

شهادت هنیه انگیزه‌ جدید پیوند میان مجاهدان علیه دهه‌ها جنایت خواهد شد

معاون اول رئیس جمهور: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان یکی دیگر از جلوه های تروریسم دولتی و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است. شهادت او چالشی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده و به انگیزه جدیدی برای پیوند بیشتر میان مجاهدان علیه دهه‌ها اشغال، سرکوبگری و جنایت بدل خواهد شد.

ترور اسماعیل هنیه از سوی فرزندان مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر کشور: شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادیخواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود. بی‌شک ترور شهید هنیه از سوی فرزندان راه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.

سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزات به بحران و خسارت بیشتر منجر می‌شود

روحانی: شهادت اسماعیل هنیه در پی اقدام تروریستی بزدلانه در تهران، بار دیگر خوی تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی و ماهیت بحران‌آفرین و جنایتکار آن را در پیشگاه جهانیان آشکار کرد. سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزات، روزبه‌روز به بحران و جسارت و خسارت بیشتری منجر می‌شود که مسببان آن، دولت‌های حامی این رژیم جنایتکار هستند.

ترور هنیه عزم ایران را برای حمایت از فلسطین دوچندان خواهد کرد

محمدجواد ظریف: شهید اسماعیل هنیه قهرمان خستگی ناپذیر آزادی مردم فلسطین از اشغال اسرائیل بود. ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد. جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود.
 

اسرائیل تاوان می‌دهد؛ انتقام خون میهمان بر ذمه ما است

رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر شکست خود در غزه با اقدامات تحریک‌آمیز است

علی لاریجانی: هنیه مرد بزرگی بود که نهضتی شهادت‌طلبانه را در فلسطین عزیز راهبری کرد و نسلی را تربیت نمود که هیچگاه روشنایی آن حرکت خاموش نخواهد شد و قطعاً با خون مطهر این انسان شریف اوج خواهد گرفت. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد.

اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد

محسن رضایی: این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین‌المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است. چه احمق هستند آنها که فکر می‌کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست‌ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.

پیکار پیوسته هنیه او را به نماد جهاد و اتحاد تبدیل کرد

سعید جلیلی: پیکار پیوسته هنیه در برابر دشمن و همراهی همدلانه او با دوستان جبهه مقاومت او را به نماد جهاد و اتحاد تبدیل کرد. بدون شک خون اسماعیل هنیه در امتداد شهدای بزرگ فلسطین مهر پایانی است بر عمر رژیم جنایتکار، اشغالگر و جعلی رژیم صهیونیستی که با یاری خداوند رسوایی هرچه بیشتر و افول سریعتر قدرت‌های حامی او بویژه رژیم آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

ترور هنیه عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم کودک‌کش راسخ‌تر کرد

محمد مخبر: رژیم صهیونیستی بار دیگر حتی به حامیان خود نشان داد که به هیچ قانون و مسلکی پایبند نیست و چنان افسار گسیخته است که روزی دولت‌های غربی پشتیبان خود را نیز در هلاکت خویش سهیم می‌سازد. بدون تردید این اقدام کور و تروریستی عزم جبهه مقاومت اسلامی را در سرتاسر منطقه برای نابودی این رژیم کودک کش راسخ‌تر از گذشته خواهد کرد.

بدون تردید رژیم اشغالگر تاوان سختی پس خواهد داد

سید عباس عراقچی: شهادت رهبر شجاع فلسطین، جناب آقای اسماعیل هنیه، در اقدام تروریستی رژیم صهیونسیتی را به ملت بزرگ فلسطین و همه مبارزان جبهه مقاومت تسلیت می گویم. بدون تردید رژیم اشغالگر تاوان سختی پس خواهد داد و البته به هدف شوم خود برای سد کردن راه دولت در ابتدای شروع به کار، نخواهد رسید.

ترور هنیه تاوانی سخت برای اسرائیل جنایتکار به دنبال دارد

مجلس خبرگان رهبری: اقدام تروریستی و نقض صریح قواعد بین المللی در ترور برادر مجاهد و سرافراز شهید اسماعیل هنیه در زمانی که این شهید بزرگوار میهمان کشورمان بود جنایتی غیرقابل بخشش و تجاوز علنی به حریم جمهوری اسلامی ایران است که تاوانی سخت برای اسرائیل جنایتکار به دنبال دارد. بی تردید خون این شهید مجاهد در نهایت، حذف این ننگ بشریت از صفحه روزگار را سرعت خواهد بخشید.

جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود

شورای نگهبان: بدون تردید جهان به‌زودی شاهد زوال و نابودی رژیم سفاک، منحوس و جعلی صهیونیستی به‌عنوان محور و مرکز شرارت‌های منطقه و جهان اسلام خواهد بود و روز پایان این باند جنایتکار و غده سرطانی که در حال دست وپا زدن در باتلاق‌ سردرگمی و تصمیمات‌ عملکرد و است به زودی فراخواهد رسید.
 

اسرائیل تاوان می‌دهد؛ انتقام خون میهمان بر ذمه ما است

شهادت هنیه نشانه دیگری از پلیدی تروریسم است

سید محمد خاتمی: شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره‌های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار ده‌ها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می‌گیرد.

این غده سرطانی صلح در سراسر دنیا را به خطر خواهد انداخت

محمد جواد آذری جهرمی: مردم دنیا بدانند در روزی که رییس جمهور ایران در آغازین روز فعالیت خود، دنیا را به صلح و دوستی دعوت کرد، رژیم غاصب صهیونیستی در خاک ایران دست به اقدامی تروریستی زد. اگر برای این غده سرطانی چاره جویی نشود، صلح در سراسر دنیا را به خطر خواهد انداخت.

ترور هنیه علاوه بر اقدام علیه مقاومت فلسطین، شلیک به انتخاباتی ملت ایران بود

علی ربیعی: ترور میهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور، علاوه بر اینکه اقدامی بر علیه مقاومت ملت فلسطین است شلیکی شوم به شکوه انتخاباتی ملت ایران بود. ملتی که بارها بلوغ و رشد خود را در عرصه‌های مختلف ملی از جمله انتخابات اخیر به نمایش گذاشته و اکنون بیش از هر زمان دیگر در حمایت از مقاومت مشروع فلسطین پای خواهد فشرد.

آتش مقاومت با ترور، شعله‌ورتر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: هرچند فقدان این شخصیت درخشان در عرصه مقاومت تلخ و دردناک است، به شهادت تاریخ ۷۵ ساله اشغال فلسطین، آتش مقاومت با این ترورها نه‌تنها خاموش نخواهد شد، بلکه شعله‌ورتر خواهد گشت.

رهروان شهید هنیه، پاسخ مناسبی به ترور او می‌دهند

حزب موتلفه اسلامی: این اقدام بزدلانه و خلاف همه موازین و قواعد بین المللی و همه معیار های حقوق بشر است و عاملان و حامیان این جنایت بی شرمانه باید از طرف همه سازمانهای بین المللل مورد پیگرد های مجازاتی قرار گیرد.

شهادت هنیه خروجی پروژه نفوذ است

جبهه شریان: شواهد نشان می‌دهد اتفاقات تروریستی سال‌های اخیر علیه دانشمندان و فرماندهان کشورمان خروجی پروژه‌ی نفوذ است که شهادت اسماعیل هنیه در قلب تهران اثبات دیگر این موضوع محسوب می‌شود.

تمامی خیابان‌های جهان را تبدیل به صحنه‌های حمایت از ملت فلسطین کنید

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین: رژیم صهیونیستی که چیزی برای از دست دادن ندارد با حمایت همه جانبه آمریکا و چند کشور غربی بعد از آن کف زند های مکرر در کنگره دست به این جنایت سبوعانه زده است، ملت‌های عدالت‌خواه تمامی خیابان‌های جهان را تبدیل به صحنه‌های حمایت از ملت فلسطین نمایند.

شهادت هنیه وحدت جبهه مقاومت را در راه تحقق آرمان نابودی استکبار مستحکم‌تر می‌‎کند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: بی تردید این جنایت رذیلانه ، وحدت وپیوند جبهه مقاومت را در راه تحقق آرمان‌های مقدس جهان اسلام و نابودی استکبار و صهیونیسم بین الملل و باندهای جنایتکار تروریستی مستحکم تر خواهد کرد.

خون اسماعیل هنیه برای جهان اسلام پیام مهم راهبردی دارد


جامعه روحانیت مبارز: بی تردید این رژیم و حامیانش از این گونه ترورها و جنایات دستاوردی جز خفت ، خواری و تنفر در افکار عمومی نخواهند داشت و شاهد خواهیم بود که خون پاک و مطهر این میهمان عزیز و مرد میدان و دیگر شهدای محور مقاومت ، پیامدهای مهم راهبردی برای جهان اسلام دارد.

سرنوشت سختی در انتظار جنایتکاران است

مصطفی پورمحمدی: شهادت بزرگ مرد مقاومت شهید اسماعیل هنیه مبارک باد . تردید نداریم سرنوشت سختی بزودی در انتظار جنایتکاران و حامیان آنان است ، منتظر بمانند. ملت قهرمان فلسطین و انقلاب اسلامی ایران مسیر پیروزی را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه خواهند داد.

رژیم صهیونیستی سرعت اضمحلال خود را فراهم کرد

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی: اشتباهات فاحشی که رژیم صهیونیستی در این عملیات مذبوحانه مرتکب شده، قطعا سرعت اضمحلال خود را فراهم کرد. تجاوز به امنیت ملی جمهوری اسلامی، اقدام به ترور شخصیت مطرح خط مقاومت، کشتار مردم غزه از جمله مواردی است که افکار بین المللی را در نابودی رژیم صهیونیستی اقناء و عُمر سردمدارانش را در سراشیبی نابودی قرار داده است.

 همه عوامل دخیل در ترور شهید هنیه هستیم مجازات شوند

حزب اسلامی ایران زمین: از ملت‌ها و دولت‌های آزاده جهان همچنین دولت و ملت شهیدپرور ایران اسلامی پیگیری جدی موضوع تا شناسایی و مجازات متناسب همه عوامل دخیل در این اقدام سبعانه و جنایتکارانه رژیم غاصب و وحشی صهیونیستی را خواستار هستیم.

خون این مجاهد شریف هرگذر هدر نخواهد رفت

«همایون سامه یح» نماینده کلیمیان در مجلس: خون پاک این مجاهد شریف که عمری را در مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.
 

حرکت مردم فلسطین با ترورهای صهیونیست ها متوقف نمی‌شود

 آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی: صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها خصوص آمریکای بی‌آبرو بدانند که با این ترورها، مردم فلسطین و جبهه مقاومت و آزادگان جهان از حرکت باز نخواهند ایستاد و بر عزم آنان بر مقاومت افزوده خواهد شد؛ زیرا بیشتر یقین خواهند کرد که هیچ راهی جز مقاومت ندارند.

مجازات سخت به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت می‌دهد

سید محمد حسینی: بر اساس تصریح فرمانده کل قوا، این ددمنشی تاوان سنگینی برای خون‌آشامان صهیونیستی در پی خواهد داشت؛ مجازات سختی که بر سرعت فروپاشی و نابودی این باند خبیث و رژیم ستمگر خواهد افزود. 

کشورهای مسلمان انتقام خون هنیه عزیز را خواهند گرفت

کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند: به فضل الهی پیروزی ملت قهرمان  فلسطین  و نابودی رژیم جعلی و قاتل اسرائیل نزدیک است و همه نیروهای مبارز کشورهای مسلمان انتقام خون این شهید عزیز و دیگر شهدای مظلوم غزه و فلسطین را خواهند گرفت و خاک ذلت و شکست را بر سر صهیونیست‌های خون آشام و دولت‌های حامی او از جمله آمریکای جنایتکار خواهند ریخت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha