۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85556515
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فراخوان جایزه ادبی مرید محمدی در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان جایزه ادبی مرید محمدی خبر داد و گفت: این رویداد ادبی که با عنوان «نامه‌ای به همسرم» نامگذاری شده است، با محوریت شعر و نثر به‌ صورت رقابتی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیام احمدی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تبیین و تاکید بر مولفه‌های هویت ایرانی اسلامی و توجه و تاکید بر نقش بنیادین خانواده و خانواده‌محوری در حیات فرهنگی جامعه، جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی از مفاخر شعر و ادب استان را با عنوان «نامه‌ای به همسرم» برگزار می‌کند.

وی با اشاره به موضوع و رویکرد اجرایی این رویداد، تصریح کرد: رویداد ادبی «نامه‌ای به همسرم» با محوریت شعر و نثر و بنا به موضوعات در نظر گرفته شده به‌صورت رقابتی و در گستره چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: «پاسداشت و قدردانی از مقام همسر» و همچنین «زندگی عاشقانه بر مبنای زیست عفیفانه»، موضوعات این جایزه ادبی است.

احمدی به شرایط اختصاصی شرکت در فراخوان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش شعر، آثار در تمامی قالب‌های شعری پذیرفته می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و در بخش نثر نیز آثار ارسالی نباید بیش از یک هزار کلمه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت در فراخوان برای تمامی علاقه‌مندان در همه‌ رده‌های سنی آزاد است، اظهار داشت: هر متقاضی شرکت در فراخوان مجاز است در هر بخش شعر و نثر حداکثر ۲ اثر و در مجموع چهار اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

احمدی تاکید کرد: آثار ارسالی نباید پیش از این در جشنواره‌ها و دیگر رویدادهای ادبی، حائز رتبه شده و یا به چاپ رسیده باشد.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی می‌توانند آثار خود را با توجه به شرایط اختصاصی و عمومی تا ۲۰ شهریور به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، مرید محمدی پژوهشگر و شاعر پیشکسوت و برجسته استان چهارمحال و بختیاری بامداد هشتم آبان در سن ۷۹ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در شهرکرد درگذشت.

مجموعه شعر فجر آوران خیبر(۱۳۶۲)، دوستی شاید… (۱۳۸۲)، چوپی آواز «بختیاری سروده‌ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه‌های دیوان ملازلفعلی بختیاری (۱۳۸۰)، شیدای دهکردی از جمله آثار این شاعر بزرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha