۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85556854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری رزمایش مشترک لهستان و ناتو نزدیک مرز روسیه

تهران- ایرنا- لهستان از آغاز به کار رزمایش مشترک با عنوان شفق قطبی شرقی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نزدیک مرزهای روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از نشریه نیوزویک، لهستان همراه با سایر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چند عملیات دفاع هوایی را با هدف تقویت حریم هوایی این کشور هم مرز با اوکراین و روسیه، آغاز کردند.

براساس گزارش این نشریه آمریکایی، «عملیات شفق قطبی شرقی» که با حمایت نیروهای مسلح بریتانیا و آمریکا انجام می شود، با حرکت ۱۷ هزار سرباز به سمت مرز لهستان و بلاروس، اجرا می شود.

این طرح شامل نظارت دائمی بر حریم هوایی لهستان در امتداد مرزهای اوکراین و روسیه، با واکنش هماهنگ به هرگونه تعرض است. نیروهای مسلح لهستان همچنین اعلام کردند که در همین زمینه تبادل اطلاعات بیشتری را با متحدان انجام خواهند داد.

پیش از این سامانه‌های پدافند هوایی لهستان پس از تشدید حملات روسیه به اوکراین، مجبور به مقابله با درگیری در دو مرز بوده‌اند. در ماه مه امسال (اردیبهشت)، مقامات دفاعی لهستان پس از تداوم حملات هوایی روسیه به غرب اوکراین که اغلب حریم هوایی لهستان را هم درگیر می کند، اعلام کردند که در حال بررسی ساقط کردن موشک های روسی هستند.

نیوزویک یادآور شده است که همکاری بیشتر لهستان با ناتو به ویژه پس از دیدار جان هیلی وزیر دفاع بریتانیا در ورشو با ولادیسلاو کاسینیاک کامیش همتای لهستانی در ماه گذشته میلادی رخ داده است. در این دیدار، دو کشور در مورد تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر لهستان گفت‌وگو کردند و فرصت های بیشتری را برای همکاری های دوجانبه در آینده ایجاد نمودند.

پس از این نشست، وزیر دفاع لهستان گفت: ما در مورد امنیت در اروپا و در سطح بین المللی دیدگاه یکسانی داریم و در آخرین اجلاس سران ناتو در واشنگتن تصمیماتی را با هم گرفته ایم. ما مصمم به افزایش توانایی ها و تقویت نیروهای مسلح خود هستیم.

براساس آخرین گزارش ها در تاریخ ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد)، تانک‌های آمریکایی و سایر خودروهای جنگی ناتو در حال حرکت به سمت لهستان دیده شدند. خبرگزاری های لسهتان نیز گزارش دادند که علاوه بر این، ارتش ایالات متحده چندین خودرو را از یک پایگاه نظامی در آلمان، به انبارها در منطقه ای به نام پوویز در مرکز لهستان منتقل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha