خرید گندم در آذربایجان شرقی به ۳۱۰ هزار تن رسید

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تا /امروز/ چهاردهم مرداد به بیش از ۲۹۵ هزار و ۷۳۵ تن رسیده که ۲۶۵ هزار و ۵۵۵ تن توسط غله و ۳۰ هزار و ۱۸۰ تن توسط تعاون روستایی خریداری شده است.

اکبر فتحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ثبت خرید ۲۹۵ هزار و ۷۳۵ تن گندم تا امروز افزایش ۳۴ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۲۰ هزار و ۹۰۰ تن بود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۱۵ هزار تن بذر نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان تا شهریور ادامه خواهد داشت، ادامه داد: تعداد ۶۷ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

فتحی در خصوص آخرین وضعیت مطالبات و پرداختی‌های گندمکاران استان نیز اظهار کرد: مجموع بهای کل گندم خریداری شده از گندمکاران استان تا به امروز ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال است که هشت هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در حدود ۱۶ درصد آن پرداخت شده و ۴۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال مطالبه گندم کاران است که به زودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون‌ ۲۶۱ هزار هکتار شامل ۲۳۰ هزار هکتار گندم دیم و ۳۱ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است و ۱۲ رقم اصلی گندم دیم و ۶ اصلی رقم گندم آبی در استان تولید می‌شود.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲ ، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی به کشت گندم در آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha