۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85557558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایداری گاز جاجرم و گرمه خراسان شمالی با ۲۸۰ میلیارد ریال

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای پایداری گاز صنایع و خط تقویتی شهرستان های گرمه و جاجرم هزینه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی محمود هاشمی روز یکشنبه اظهار کرد: ۲ خط انتقال گاز تقویتی در راستای تأمین گاز فازهای توسعه ای کارخانه آلومینا و همچنین تقویت گاز شهرستان های گرمه و جاجرم در فصل سرد اجرا شده است.

وی تصریح کرد: خط انتقال ۱۰ اینچ کارخانه آلومینا به طول پنج کیلومتر با هزینه اجرایی ۱۵۰ میلیارد ریال تزریق گاز شد و برای تقویت گاز شهرستان های جاجرم و گرمه در فصل سرد سال نیز خط انتقال هشت اینچ با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال اجرا شده که امروز چهاردهم مردادماه تزریق گاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: هنگام تزریق گاز در امروز یکشنبه جریان گاز مشترکان شهرهای گرمه، جاجرم، ایور و درق قطع شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و این تعداد از صنایع اندک خود گواه شرایط اقتصادی این خطه از شمالشرق کشور و است.

نکته قابل تامل این است که سوخت این صنایع از گاز طبیعی است و در فصل سرد سال و هنگام برودت هوا با مشکل کمبود سوخت مواجه می شوند و برای تامین سوخت بخش خانگی جریان گاز در این صنایع قطع می شود.

خراسان شمالی در نقشه نفت و گاز کشور در انتهای خط لوله قرار دارد خط لوله ای که از خانگیران سرخس تغذیه می شود و بدلیل رشد صنایع خراسان رضوی تامین سوخت صنایع در خراسان شمالی با مشکل مواجه است.

کارشناسان بر این باورند که برای رفع مشکل همیشگی سوخت صنایع خراسان شمالی خط لوله جدیدی از مشهد به بجنورد باید در دستور کار قرار گیرد و این مسیر مقرون به صرفه تر و کوتاهتر است.

امتداد خط لوله مشهد به بجنورد مسیر مناسبی است چرا که خط لوله گاز در مسیر خط لوله نفت جاگذاری می شود و نیاز به مسیر جدید نیست و این هزینه کمتری را در بر می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha