۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85559024
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

محصول انجیر امسال آرادان پنج هزار تن برآورد می‌شود

سمنان - ایرنا - ‌رییس جهادکشاورزی آرادان از آغاز برداشت انجیر خبر داد و گفت: امسال برداشت پنج هزار تن محصول انجیر از باغات این شهرستان برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حسینی روز دوشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: برداشت انجیر از اواخر خردادماه در باغ‌های شهرستان آرادان آغاز شد و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان زیر کشت انجیر است، افزود: امسال برداشت پنج هزار تن انجیر از باغ‌های این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی متوسط عملکرد این محصول را بین ۱۵ تا ۱۷ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: تنوع بخشی به تولیدات محصولات باغبانی با هدف بهره وری اقتصادی در دستور کار است.

رییس جهاد کشاورزی آرادان، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری برای کاهش هزینه تولید و مصرف بهینه آب را از دیگر اولویت‌های مهم در زمینه توسعه باغ‌های این شهرستان دانست و گفت: توسعه کشت باغ‌های انجیر سازگار با منطقه می‌تواند باعث افزایش درآمد در واحد سطح برای بهره بردار شود.

به گزارش ایرنا، یک عدد انجیر بزرگ تازه دارای ۴۷ کالری با طبعی گرم و خاصیت آتتی اکسیدانی بسیار قوی است که برای مقابله با انواع سرطان مفید است. انجیر برای درمان بیماری‌های گوارشی، دیابت و کم خونی مفید و درمان کننده بیماری های کبد است.

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت آرادان روستاییان هستند و کشاورزی در این شهرستان رونق فراوان دارد. گلخانه‌های بزرگ و دامداری از محورهای توسعه در این شهرستان غربی استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار گستره استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha