۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85559444
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

همراه با المپیک پاریس

زور میرزازاده به لوپز نرسید

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85559444
زور میرزازاده به لوپز نرسید

پاریس- ایرنا- امین میرزازاده با شکست برابر یکی از نوابغ کشتی فرنگی جهان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک پاریس بازماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مسابقات کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک امروز (دوشنبه) با رقابت‌های فرنگی‌کاران در سالن «شامپ د مارس آرنا» شهر پاریس به صورت رسمی آغاز شد. در این روز قهرمانان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم پیکار خواهند داشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده نماینده ایران که عنوان پنجم المپیک توکیو را در کارنامه دارد در نخستین مبارزه به مصاف آدام کون دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از آمریکا رفت و حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست داد و به جمع هشت نفر برتر وزن ۱۳۰ کیلوگرم رسید.

میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف میخاییل لوپز (دارنده چهار طلای المپیک را در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ و ۵ طلا و ۳ نقره) از کوبا رفت. لوپز ۴۱ ساله در نخستین مبارزه خود با نتیجه ۷ بر صفر لی سئون چان از کره‌جنوبی را شکست داد.

در سه دقیقه نخست لوپز پوئن اخطار اول را دریافت کرد و در خاک با اجرای بارانداز ۳ بر صفر از میرزازاده پیش افتاد.

در سه دقیقه دوم میرزازاده تلاش بیشتری برای جبران نتیجه داشت و داور نیز پوئن اخطار دوم را به نماینده کشورمان داد و در ادامه نیز نماینده کشورمان نتوانست مقابل حریف قدرتمند خود کاری انجام دهد و مبارزه با همان نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید.

میرزازاده باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی لوپز در فینال فردا در جدول شانس مجدد به مصاف حریف خود برود. میرزازاده فردا در جدول بازنده‌ها باید به مصاف لی سئون چان از کره‌جنوبی برود تا به دیدار رده‌بندی راه یابد.

میرزازاده در المپیک توکیو نیز در همین مرحله به مصاف لوپز رفته بود که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف نامدارش شده بود، هرچند با راهیابی لوپز به فینال با پیروزی در مسابقات شانس مجدد به رده‌بندی رسیده بود، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب رضا کایالپ از ترکیه شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

در نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس میخایین لوپز از کوبا باید با صباح شریعتی فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان (دارنده مدال برنز المپیک) و یاسمانی آکوستا از شیلی با منگ از چین باید مبارزه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha