کشور بدون رسانه منتقد رونق ندارد

کرمان- ایرنا- رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: کشور بدون مطبوعات و رسانه منتقد چندان رونق ندارد، مطبوعات باید زبان مردم، حاکمیت و حلقه واسط باشند و این درست نیست که رسانه‌ها فقط از خوبی‌ها یا صرفا بدی‌ها بگویند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام علی توکلی به مناسبت روز خبرنگار در جریان حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان افزود: در همه قوا و دیگر کشورها نقایص و کاستی‌هایی وجود دارد اما رسانه‌ها باید با چشم تیزبین خود اوضاع را رصد کنند زیرا رسانه می‌تواند هم امیدآفرین باشد و هم سیاه‌نمایی کند.

وی ادامه داد: خبرنگاران مانند قاضی می مانند، زمانی حکم می‌دهند باید به عواقب کار توجه داشته باشند و بازتاب آن را در جامعه درنظر بگیرند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و حضور در مراکز خبری افراد و ارگان‌ها را معرفی می‌کند، تصریح کرد: خبرسازی(جعل) راحت است ولی باید فکر مردمی را کنیم که مخاطب ما هستند.

تمرکز بر پیشگیری

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح با توجه به مسئولیتی که دارد متمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم شده است، تاکید کرد: وضعیت جرایم (در نیروهای مسلح در استان) در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است که در این راستا حضور همکاران ما در یگان‌ها و دیگر عوامل توانسته سطح این جرایم را کاهش دهد.

داود میاندهی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن معرفی نقش، جایگاه و کارکردهای این رسانه، ضمن تشریح فرآیندهای تهیه و تولیدمحتوا و سیاستگذاری در ایرنا، بر توسعه همکاری های مشترک و نقش آفرینی این خبرگزاری در پیشگیری از جرایم در کنار سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha