ایرنا کرمان میزبان استاندار و امام جمعه در روز خبرنگار/تاکید بر نقش رسانه در حکمرانی
امام جمعه کرمان(سمت چپ)، استاندار(وسط)

کرمان - ایرنا - همزمان با ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و استاندار همراه با یکدیگر در خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان حضور یافتند و ضمن قدردانی از خبرنگاران بر نقش رسانه در حکمرانی تاکید و برخی ویژگی های کار این بخش را تشریح کردند.

در این نشست که مدیرکل حوزه ریاست استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز همراه با دیگر مدیران و کارشناسان این اداره کل حضور داشتند، خبرنگاران ایرنا به بیان نقطه‌نظرات خود از وضعیت خبررسانی در استان، نقش و اهمیت رسانه در عصر کنونی و ضرورت حمایت های بیشتر مدیران از اصحاب رسانه پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این نشست گفت: مسئولیت خبرنگاری بسیار دشوار است و جنبه دنیوی آن را هیچگاه نمی‌توان جبران کرد اما در جنبه اخروی زمانی که فردی می‌خواهد در پیشگاه خداو پاداش بگیرد باید صافی و صداقت لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: ما با دشمن قسم خورده با تمام عِده و عُده در عرصه افکارعمومی و جنگ رسانه ای مواجه هستیم و خبرنگاران ما در این فضای نابرابر باید تلاش کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که شهادتش در مزارشریف طی ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ سبب نامگذاری روز خبرنگار بوده و نیز ده‌ها خبرنگار که در دفاع از آزادی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و انسانیت جان خود را فدا کردند، اظهارداشت: خبرنگاران فداکاری داریم که جان خود را در عرصه آگاهی بخشی فدا می کنند لذا مسئولیت این افراد سنگین و مضاعف است.

ایرنا کرمان میزبان استاندار و امام جمعه در روز خبرنگار/تاکید بر نقش رسانه در حکمرانی

رسانه‌های استان در سخت‌ترین لحظات کنار ما بودند

استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن تشریح شرایط سخت کار خبرنگاری آن هم در این زمانه گفت: خبرنگاری کار دشواری است و آمدن فضای مجازی باعث شده مشکلات این کار صدچندان شود.

محمد مهدی فداکار با اشاره به اینکه حضور فعال رسانه‌ها در پوشش اخبار و نیز سفرهای استانی دولت مشهود بود خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایرنا از جهت پوشش خبرهای مختلف به ویژه حوادث و لحظات حساس، به لحاظ فنی و داشتن روایت های اول و برتر کمک‌های بسیاری کرده است.

وی با اشاره به جامعیت مطالب در خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ایرنا در برهه های مختلف در جریان اطلاع رسانی به خوبی ایفای نقش کرده است.

داود میاندهی رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشریح ماموریت ها و نحوه سیاستگذاری تولیدمحتوا در این خبرگزاری ملی و رسمی کشور، برخی وجوه تمایز این خبرگزاری رسمی کشور که از سال ۱۳۱۳ فعالیت دارد، شرایط کار خبرنگاران در این رسانه و بازتاب تولیدات آن توضیحاتی ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha