۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85560402
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سدلاستیکی فخرآباد و یک پروژه اقتصادی با حضور وزیر کشور بهره‌برداری شد

رشت - ایرنا - سد لاستیکی فخر آباد لشت نشا در شهرستان رشت و فاز نخست کشتارگاه سپید ماکیان لنگرود گیلان عصر امروز سه شنبه با حضور وزیر کشور بهره برداری شد.

سد لاستیکی منطقه فخرآباد لشت نشا شهرستان رشت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر یک روزه وزیر کشور به گیلان بهره برداری شد.

این سد که بر روی رودخانه اوشمک احداث شده کار ساخت آن از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود که ارزش کنونی این پروژه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وزیر کشور بهنگام بهره برداری این پروژه گفت: یکی از اقدامات مناسب احداث این سد است که این پروژه با تاکید رییس جمهورشهید و پیگیری استاندار گیلان اجرایی شد و به انجام رسید. احمد وحیدی افزود: یکی از ویژگی های این سد آن است که آب را در سطح ۵۰۰ هزار مترمکعب نگه می دارد و این امر برای کشاورزان موقعیت بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: بهره برداری آزمایشی این سد انجام شده و نتیجه آن خوب بوده است.

استاندار گیلان هم در این رابطه گفت : این پروژه مقرر بود در کنار سایر پروژه ها توسط رییس جمهور شهید افتتاح شود که امروز با حضور وزیر کشور بطوررسمی بهره برداری شد.

اسدالله عباسی افزود: چند مورد از این پروژه ها امروز در سفر وزیر کشوربازدید و افتتاح می شوند.

رونمایی از یادمان شهید جمهور در میدان گیل لاهیجان

همچنین عصر امروز وزیر کشور به همراه استاندار گیلان از تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان که به عنوان خدمت ماندگار شهید جمهور اواخر پارسال به انجام رسید و بهمن ماه با دستور اسدالله عباسی زیر بار ترافیک رفت نیز بازدید و از یادمان شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز رونمایی کرد.

تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان که زمستان سال ۹۴ کلنگ آن به زمین زده شده بود بالاخره اواخر پارسال با هزینه کرد نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال به انجام رسید که ۸۰ درصد روند تکمیل این طرح در دولت سیزدهم و ۷۰ درصد اعتبارات آن در یک سال اخیر تخصیص پیدا کرد. و  اسفندماه سال گذشته تکمیل و با نصب چراغ‌های روشنایی و تست‌های فنی به پایان رسید و زیر بار ترافیک رفت.

از دیگر پروژه های افتتاحی امروز با حضور وزیر کشور بهره برداری از فاز نخست کشتارگاه سپیدماکیان با ظرفیت ۶ هزار قطعه در بخش کومله لنگرود است.

برای راه اندازی فاز نخست این کشتارگاه هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۲ هزار میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است.

با راه اندازی این کشتارگاه برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و نزدیک ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شد.
وزیر کشور امروز به منظور شرکت در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد فرمانده نخبه گیلانی جبهه مقاومت سردار شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) در شهرستان لنگرود به گیلان سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha