افتتاح نمایشگاه خوشه‌های کسب و کار سمنان با حضور معاون وزیر صمت + فیلم

سمنان - ایرنا - نمایشگاه و فروشگاه توانمندی‌های خوشه‌های کسب و کار سمنان به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک روز سه‌شنبه با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در فرهنگسرای کومش شهر سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه و فروشگاه توانمندی‌های خوشه‌های کسب و کار سمنان سه روزه و دارای ۳۸ غرفه است.

محمدرضا باقری ادامه داد: تولیدکنندگان خوشه‌های مختلف کسب و کار از جمله شیرمال، سفال و سرامیک، فرش و دستبافته‌ها، صنایع چوبی و تولیدات خانگی و روستایی محصولات خود را در نمایشگاه و فروشگاه توانمندی‌های خوشه‌های کسب و کار سمنان عرضه می‌کنند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی و توانمندسازی خدمات کسب و کار و کمک به ارتقای کار ارایه‌کنندگان خدمات کسب و کار در حوزه صنایع کوچک و مشاغل خانگی و روستایی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان یادآور شد: نمایشگاه و فروشگاه توانمندی‌های خوشه‌های کسب و کار ‌استان شانزدهم تا هجدهم مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

باقری افزود: فرآیند توسعه سه خوشه‌ شامل خوشه گچ، پسته، و قطعات خودرو خاتمه یافت و فرآیند آغاز به کار چهار خوشه فرش و دستبافته، صنایع چوبی، شیرمال، و سفال و سرامیک، در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۲ هزار واحد صنعتی در سمنان وجود دارد و طبق آمارها حدود ۲۰ درصد صنایع این استان متوسط به بالا هستند که اشتغال برای بالای ۱۰۰ نفر ایجاد کرده‌اند و بیش از ۸۰ درصد آن را صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صنایع کوچک و متوسط از جمله مؤثرترین عوامل در رشد و توسعه نظام‌های اقتصادی و اجتماعی کشور به شمار می‌روند که سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی و ایجاد ارزش افزوده دارند.

توجه به صنایع کوچک چنان اهمیتی دارد که شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد را در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط» اعلام کرد.

صنایع کوچک حداقل از چهار جنبه کارآفرینی، نوآوری،‌ پویایی صنعت و ایجاد فرصت های شغلی به اقتصاد جهانی‌ کمک‌ می‌کنند و در سال‌های اخیر توجه به کوچک‌سازی و روند توسعه بنگاه‌های کوچک‌ و متوسط‌ بـه‌طور قابل‌توجهی افزایش‌ یافته است. این بنگاه‌ها دارای مزایای زیادی نسبت به صنایع‌ بزرگ‌ هستند کـه از آن جمله می‌توان از ارزش‌افزوده، نوآوری، اشتغال‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به صنایع‌ بزرگ‌ در شرایط غیرعادی مانند شرایط تحریم نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha