۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85560609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساختمان بند باز زندان شیروان خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد ایرنا- ساختمان بند باز زندان شیروان با حضور رییس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور، استاندار خراسان شمالی و شماری از مسوولان امروز سه شنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ساختمان بند باز زندان شیروان در ۷۴۰ مترمربع و در مدت چهار ماه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال ساخته و به مرحله بهره برداری رسید.
این مرکز در زندان شیروان ۳۰۰ نفر زندانی دارای اشتغال بندباز ظرفیت دارد.

«زندان باز» یا «مرکز حرفه‌آموزی و اشتغال» یکی از اقسام ندامتگاه عمومی است که محکومان به موجب رأی دادگاه و یا با تصویب شورای طبقه‌بندی، با سپردن تأمین مناسب، محکومیت خود را در آن‌جا با حرفه‌آموزی یا اشتغال به کار در حوزه‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی می‌گذرانند.

غلامعلی محمدی رییس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور و محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی عصر امروز پس از حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و جمع دیگری از مقامات قضایی و مدیران زندان های استان شرکت کردند و سپس با سفر به شهرستان شیروان، ساختمان زندان باز این شهرستان را افتتاح کردند.

به گفته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی ۸۲ درصد زندانیان استان با هدف کمک به معیشت خانواده، فراهم شدن فرصت کار به حرفه‌ای و مهارت آموزشی و ایجاد درآمد اشتغال دارند.

این افراد در کارگاه‌های داخلی و اعزام به کار به خارج از زندان فعالیت می‌کنند.

هر زندانی که مشغول کار است بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون ریال کسب درآمد می کند که بخشی از حقوق آنان به حساب خانواده ها واریز می شود.

خراسان شمالی پنج مرکز نگهداری زندانیان دارد که از این تعداد سه زندان در بجنورد، اسفراین و شیروان و یک بازداشتگاه و کانون اصلاح تربیت در بجنورد واقع است که در این پنج مرکز هم اکنون حدود ۲ هزار نفر تحمل حبس می کنند.

شهرستان شیروان در شمال شرقی استان خراسان شمالی و ۵۲ کیلومتری بجنورد مرکز این استان قرار دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha