زندان‌ در بند اشتغال؛ مهارت آموزی ۸۲ درصد زندانیان خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اقدامات انجام شده در دستگاه قضا سبب شد تا اکنون ۸۲ درصد مددجویان استان مشغول به کار باشند.

حجت الاسلام رضا براتی‌ زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نداشتن مهارت، نبود شغل و درآمد یکی از علل اصلی بسیاری از بزهکاری ها است بر این اساس مهارت آموزی در زندان‌ها و مراکز حرفه آموزی و کارگاه‌های آموزشی همواره در دستور کار اداره کل زندان ها قرار دارد.

وی افزود: مهارت آموزی و کمک به یافتن شغل،‌ می‌تواند آمار بازگشت زندانیان به چرخه جرم را به شدت کاهش دهد و مددجویان پس از تحمل دوران محکومیت می توانند با اتکا به مهارت هایی که آموخته اند، با سرعت و سهولت بهتری روند باز اجتماعی شدن را طی کنند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد:خوشبختانه بسیاری از بانوان بند نسوان در کارگاه‌های داخلی و یا صنایع طرف قرارداد در بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام براتی‌زاده گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش ارزنده در ارتقا و بهبود شاخص‌های امنیتی در محیط زندان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از کارآفرینان و صنعتگرانی که در واحدهای تولیدی خود از زندانیان استفاده می کنند اظهار کرد: مشوق‌های مختلف در این زمینه از جمله تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تامین بازار و فراهم کردن زمینه‌ فروش تولیدات مددجویان از الزامات برای حل مشکلات تولید است در این باره علاوه بر جلب حمایت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، برپایی و راه اندازی نمایشگاه‌هایی برای عرضه این محصولات پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha