‍۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه مسیرهای منتهی به مرز تمرچین هزینه شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه در سال جاری برای بهسازی، ایمن سازی و توسعه مسیرهای منتهی به مرز تمرچین به عنوان محل عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) به سمت عتبات عالیات هزینه شده است.

ایرج دست نشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این میزان اعتبار علاوه بر روکش آسفالت در طول ۲۵ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین پیرانشهر، در ۳۲ کیلومتر از مسیر نیوجرسی نصب شده و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر هم خط کشی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین پیرانشهر تابلوهایی برای اطلاع زوار در خصوص مسیرها نصب شده است تا مشکلی برای زوار در جاده های منتهی به این مرز به وجود نیاید.

وی اظهار کرد: نصب ۳۸ گیت برای عبور راحت زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مرز تمرچین به سمت عراق و احداث ۷۳ چشمه سرویس بهداشتی از جمله دیگر اقداماتی است که در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۲ برج روشنایی نیز در مرز تمرچین ایجاد شده تا در زمان شب، مشکلی در خصوص عبور از مرز وجود نداشته باشد.

دست نشان گفت: امسال با توجه به افزایش دمای هوا، پایانه تمرچین بهترین مرز برای مشرف شدن به عتبات عالیات در ایام اربعین است که همه مقدمات این امر را نیز فراهم کرده ایم.

به گزارش ایرنا، چهارم شهریور امسال اربعین اباعبدالله الحسین (ع) است که در روزهای منتهی به آن، زوار اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در پیاده روی میلیونی اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند.

مرز تمرچین در جنوب آذربایجان غربی یکی از مرزهای ششگانه مشرف شدن به عتبات عالیات به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha