مطالبه‌گری حوزه منابع طبیعی نتیجه تلاش رسانه‌ها در  آگاهی‌بخشی است + فیلم

سمنان - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: مطالبه‌گری شهروندان در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری نشان از نقش رسانه در آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر مرادی حقیقی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار این رسانه که به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی با همراهی رسانه به فرهنگ عمومی تبدیل شده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ادامه داد: شاخص اصلی و نشانه نقش‌آفرینی رسانه در فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی کاهش وسعت آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و خسارت‌ به طبیعت است.

وی اضافه کرد: حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مرهون تلاش خبرنگاران در زمینه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ترویج است.

مرادی حقیقی با اشاره به شناخت ایجاد شده در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌داری، گفت: مطالبه‌گری شهروندان بیانگر نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان خاطر نشان کرد: شهروندان استان کوچکترین سوء استفاده از عرصه‌های ملی را به این اداره‌کل گزارش می‌کنند که این دستاورد و آگاهی مرهون عملکرد مطلوب رسانه است.

هفدهم مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان است که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد و این روز در تقویم رسمی کشور «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به همراه شماری از دیپلمات‌های مستقر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان، مظلومانه به دست طالبان به شهادت رسید و این روز به عنوان خبرنگار نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha