فرماندار میامی: نقد منصفانه توسعه و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی با اشاره به اینکه نقد منصفانه توسعه و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد، گفت: خبرنگاران اخبار درست، جامع و روشن از عملکرد مدیران و بدون جانب‌داری را منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا آشوری روز دوشنبه در نشستی به مناسبت روز خبرنگار در سرسرای فرمانداری میامی، افزود: تولیدات رسانه‌ای خبرنگاران بیانگر چهره واقعی شهرستان است.

وی به ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف افغانستان اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۲۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده تقدیم نظام کرده‌اند.

فرماندار میامی با اشاره به قرارگرفتن در عصر ارتباطات و فناوری، ابراز کرد: شرط موفقیت در این عصر استفاده از داشته‌های هر منطقه است.

فرماندار میامی: نقد منصفانه توسعه و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد

نیروی انسانی مهمترین سرمایه نظام است

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه نظام نیروی انسانی است، اظهار کرد: استفاده از خبرنگاران موجب برداشتن گام های بلند در راستای توسعه و پیشرفت کشور است.

آشوری، نقد منصفانه را سازنده دانست و گفت: بی‌تردید همه در چارچوب نقد باید وارد شویم و اگر نقد منصفانه باشد، به هدف نزدیک می‌شویم.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردها از جمله موهبت‌های نظام اسلامی است، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید کارکرد خبرنگاران را در کنار روابط عمومی‌های خود بگذارند، نقد کردن وظیفه اصلی خبرنگار است.

وی خبرنگاران را از ارکان اصلی دموکراسی در کشوری مردم‌سالار دانست، ابراز کرد: قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، احزاب سیاسی و رسانه‌ها به عنوان چهار رکن دموکراسی در جامعه مردم سالار هستند.

این مسوول با بیان اینکه رسانه‌ها به رشد فرهنگی جامعه کمک کنند، افزود: خبرنگاران در کشف استعدادها مسوولان را یاری کنند.

ایجاد عدالت اجتماعی وظیفه اصلی خبرنگاران است

امام جمعه میامی هم در این نشست گفت: خبرنگاران رکن مهم در رابطه با جهاد تبیین هستند، کار اصلی خبرنگاران در جامعه ایجاد عدالت اجتماعی است.

حجت الا سلام محمد عزیزی ادامه داد: انتشار محتوای صحیح توسط خبرنگاران نیاز دارد که هر چیزی سر جای خود قرا گیرد، معنا و مفهوم این امر عدالت است.

وی با بیان اینکه بدون خبرنگاران هیچ لحظه‌ای در عالم ماندگار نیست، اظهار کرد: دلسوزی و تثبیت عدالت در جامعه کار بسیار دشوار و مهمی است که مهمترین وظایف خبرنگاران محسوب می‌شود.

امام جمعه میامی تصریح کرد: کسی می‌تواند عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کند که انسان باتقوایی باشد و از خودش عبور کند.

وی تصریح کرد: در به صحنه کشیدن جنایت‌های رژیم صهیونسیتی و مظلومیت مردم غزه که نفرت جهانیان را به دنبال داشت، خبرنگاران و رسانه‌ها نقش بسزایی داشتند.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: کاری که خبرنگار برای خدا، بااخلاص و بدون چشم‌داشت انجام می‌دهد، مقدس است زیرا در پی آن عدالت اجتماعی برقرار می‌شود.

وی به باید و نبایدهای مطرح‌شده در آیه ۶ سوره حجرات درباره خبر اشاره کرد و گفت: اگر از خبری آگاهی و اطمینان کامل ندارید، آن را منتشر نکنید. مومن حرفی نمی‌زند که پشیمان شود و عذرخواهی کند.

امام جمعه میامی ابراز کرد: وظیفه اصلی خبرنگاران نقد و نظارت، اطلاع رسانی و تبادل آرا است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خبرنگاران میامی و شاهرود تجلیل شد.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قر ار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha