مشاور سازمان جنگل‌ها: رفع نقص قانونی تفاوت دستمزد زنان در دست پیگیری است

سمنان - ایرنا - مشاور امور بانوان رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تفاوت دریافتی دستمزد مردان و زنان شاغل در این سازمان منشا قانونی دارد و رفع این نقص با طرح موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه مهدوی روز دوشنبه در همایش بانوی جنگلبان در نهالستان شهید عموزاده سمنان افزود: دریافتی دستمزد مردان و زنان شاغل فقط مشکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیست و انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در دولت سیزدهم در امور زنان و خانواده نیز از این موضوع مطلع است و رفع این نقص قانونی با بردن موضوع به صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.

مشاور امور بانوان رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: ۱۴ هزار خانم در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی شاغل و از این تعداد یکهزار نفر سرپرست خانوار هستند.

وی اضافه کرد: ۲۲ درصد شاغلان وزارت جهاد کشاورزی را بانوان تشکیل می‌دهند و هشت درصد پست‌های مدیریتی در این مجموعه نیز به خانم‌ها اختصاص دارد و در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیز شرایط مشابه وجود دارد.

به گفته مهدوی، وزارت جهاد کشاورزی در مقایسه با دیگر وزارتخانه‌ها در زمینه سهم اشتغال بانوان در ردیف‌های پایین‌تر قرار دارد و یکی از دلایل آن ورود و پذیرش دیرهنگام بانوان به رشته‌های فنی و مهندسی کشاورزی در دهه ۷۰ است و سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ نخستین دانش‌آموختگان جذب این سازمان شدند.

وی با اشاره به نقش کمرنگ بانوان در برخی‌اداره‌های کل استانی و حوزه های شهرستانی از جمله سمنان، بیان کرد: تلاش می‌شود سهمیه زنان در جایگاه مدیریتی و اشتغال در بخش استانی و شهرستانی تقویت شود.

مشاور امور بانوان رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: کارگروه‌های مختلف و کمیته‌های تخصصی برای پیشبرد کارها در حوزه بانوان و تدوین نقشه راه برای استفاده از ظرفیت آنان در پست‌های مدیریتی و سیاستگذاری‌ها در این سازمان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی ۵۱ خانم شاغل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در برنامه‌ای با عنوان«بانوی جنگل» در نهالستان شهید عموزاده برگزار و از سه بانوی جنگلبان نمونه از شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان با حضور مشاور امور بانوان رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و مسوولان استانی تجلیل شد.

۹ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت استان سمنان اراضی ملی به شمار می رود و از این میزان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت عرصه بیابانی، سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۵۲ هزار هکتار جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha