استقرار موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مسیر راهپیمایی اربعین آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: موکب‌های این استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین از روز جمعه در نقاط تعیین شده مستقر می‌شوند.

علی کیانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در راهپیمایی اربعین ۲۵ موکب دارد که از روز جمعه ۱۹ مردادماه استقرار این موکب‌ها آغاز شده است و به همراه موکب‌داران نیروهای امدادی، پرستار، پزشک و سایر عوامل خدماتی اعزام شده است.

وی به محل استقرار موکب‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع موکب‌های استان ۲ موکب در مسیر طریق‌العلماء، پنج موکب در کربلا و مابقی موکب‌ها در مسیر اصلی کربلا و نجف مستقر می‌شود.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ۲۵ موکب استان در راهپیمایی اربعین، سه موکب ویژه بهداشت و درمان است که پذیرش روزانه بیش از سه هزار نفر را دارد.

کیانی اضافه کرد: سه موکب نیز ویژه بانوان پیش‌بینی شده و مابقی موکب‌ها نیز مربوط به اسکان و تغذیه است.

وی توصیه کرد تا افرادی که کهولت سن دارند و یا از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند از انجام سفر اربعین خودداری کنند و دیگر افرادی که شرایط جسمی مساعدی برای سفر دارند تا حد امکان گروهی سفر کنند و مراقب کودکان و بانوان باشند.

کیانی یادآور شد: موکب‌های استان تا یک روز بعد از اربعین حسینی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند اما توصیه می‌شود زائران سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

برای تردد زائران استان در راهپیمایی اربعین ۲ مرز شلمچه و چذابه تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha