۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبر: 85550844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع «ارز اربعین» در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

ساری- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از آغاز توزیع ارز اربعین در ۱۲۰ شعبه شهری و باجه روستایی پست بانک استان خبر داد.

اسماعیل اعزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز زمان تخصیصی ارز اربعین و تخصیص ۲۰۰ هزار دینار به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از طریق شعب و باجه‌های پست بانک روستایی استان مازندران از روز شنبه ششم مرداد ماه خبر داد.

وی در رابطه با ارائه خدمات مالی و بانکی به زائران عتبات مقدسه به خصوص در مناطق روستایی استان مازندران افزود: همزمان با شروع ثبت نام زائران اربعین حسینی، پست بانک استان برای دومین سال متوالی آمادگی ارائه ارز در ۱۲۰ شعبه و باجه‌های بانکی متصدی فروش ارز را دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در ادامه کنترل و تامین نقدینگی ارز اربعین را از جمله اقدامات شاخص مجموعه پست بانک مازندران دانست و گفت: این خدمت در ۱۵ شعبه و ۱۰۵ باجه بانکی روستایی پست بانک در استان مازندران از روز شنبه ششم مرداد سال ۱۴۰۳ آغاز شد و به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار پرداخت می شود.

اعزی اضافه کرد: زائران می‌توانند با مراجعه به شعب و باجه‌های روستایی مختلف در سطح شهرستان‌های مختلف مازندران نسبت به دریافت ارز اربعین اقدام کنند.

توزیع «ارز اربعین» در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

پیشتر رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران از اعزام مواکب این استان به کشور عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای این منظور ۳۶ موکب در این زمینه فعال خواهند بود.

مرتضی عبادی افزود: از این تعداد ۳۳ موکب در داخل کشور عراق و مابقی در مرز ایران مستقر می شوند و در این امر فعالیت خواهند کرد.

وی زمان استقرار مواکب مازندران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اواخر دهه اول صفر و تا اربعین حسینی عنوان کرد.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران توضیح داد: این مواکب علاوه بر ارائه خدمات ضروری بهداشتی و درمانی محدود، انجام اقدامات فرهنگیی، اسکان و تغذیه زائران را برعهده دارند.

وی اعلام کرد : یک موکب به نمایندگی از مازندرانی ها در سامرا و مابقی در شهرهای نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر هستند و ۱۵ موکب نیز در کربلا استقرار می یابد.

عبادی گفت: تمهیدات لازم برای رفاع حال زائران اندیشیده شده است که از آ «جمله راه اندازی نرم افزار موبایلی با عنوان"کربلای معلی"که افراد از این طریق می توانند موقعیت استقرار مواکب استان و نیز ادعیه اربعینن و ارزشیابی خدمات مواکب را انجام دهند.

توزیع «ارز اربعین» در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha